A Magyar Suzuki Zrt. a Suzuki Motor Corporation leányvállalataként az európai járműgyártás meghatározó szereplője. Mint Magyarország egyik vezető iparvállalata jelentős mértékben hozzájárul a nemzetgazdaság teljesítményéhez. Partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatuknak köszönhetően hozzávetőlegesen 10.000 ember számára biztosítanak megélhetést. A Magyar Marketing Szövetséghez való csatlakozásuk kapcsán Bonnár-Csonka Zsuzsannával a Magyar Suzuki Zrt. Vállalati kommunikációs vezetőjével beszélgettünk.
Mit jelent számodra a marketing és mely szerepeit tartod a legfontosabbaknak?
A marketing a kommunikáció része, szoros kapcsolat van a PR-ral és ideális esetben egy cég összes szervezeti egységével. Fontosnak és megkerülhetetlennek tartom egy vállalat versenyképességében, hiszen egy jó marketingstratégia hosszú távon építi a márkát, és ezzel együtt megkülönbözteti a versenytársaktól, erősíti a márkaidentitást, segít bizalmat építeni és döntéseket hozni a vásárlók körében, miközben növelhető az értékesítés volumene is. Mindezeknek ráadásul a nap végén jól mérhető, számszerűsíthető eredményei vannak. A marketinget, ahogy a kommunikációt is befeketésnek tartom, amely segíti egy vállalat céljainak elérését.
Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, ami most a leginkább foglalkoztat?
Az autóipar olyan mértékű változáson megy keresztül, amelyre több mint száz éve nem volt példa. Az ezzel járó új helyzetre minden piaci szereplőnek rugalmasan, nyitottan, ráadásul gyorsan kell reagálnia. Az autóipari transzformációhoz a piaci szereplők mindegyikének márka és gyártási oldalon is alkalmazkodnia kell. Az elektromobilitás és a fenntarthatósági törekvések térnyerése is olyan kihívások, amelyekben a Suzukinak is helyt kell állnia a tőle megszokott minőségben és ár-érték arányban, miközben továbbra is széles körnek teszi elérhetővé a mobilitás lehetőségét. Izgalmas feladat innovációs-, marketing és kommunikációs oldalon is választ találni az alternatív hajtásláncok elterjedésével a vásárlói attitűddel, illetve igényekkel kapcsolatos kérdésekre.
Mi az az eredmény, amellyel elégedett lennél az idei év vonatkozásában?
A Magyar Suzuki az év második felében vezeti be a magyar piacra az első teljesen elektromos modelljét, az eVITARA-t. A magyarországi értékesítés és marketing gőzerővel dolgozik azon, hogy ez sikeresen megtörténjen.
Mire vagy a legbüszkébb eddigi szakmai pályafutásod során?
Sok mindenre büszke vagyok, hiszen nagyvállalati kultúrában, államigazgatásban és ügynökségnél is dolgoztam. Ugyanakkor, ha az elmúlt néhány évet nézzük, azt emelném ki, hogy sikerült egy jól működő vállalati kommunikációt felépíteni a Magyar Suzukinál. A japánok visszafogott emberek, a japán vállalati kultúrától idegen az öndicséret. A vállalati kommunikáció ugyanakkor a sikerek nagyközönség elé tárásáról is szól. Munkatársaimmal - a suzukis értékek tiszteletben tartása mellett - számos eredményt és sok érdekes történetet mutatunk be a nyilvánosságnak. Emellett szeretném kiemelni a Magyar Suzuki közlekedésbiztonsági kampányát, az „Együtt az utakon” programot. Nemcsak nekem, hanem a vállalatunknak is fontos a társadalmi szerepvállalás. Büszke vagyok rá, hogy négy évvel ezelőtt egy olyan CSR programot indítottunk el, amely egyrészt fontos össztársadalmi közlekedési problémákra hívja fel a figyelmet, közben pedig figyelemfelkeltő, edukatív, a Suzukihoz méltó és hiteles.
Milyen célból léptetek be a Magyar Marketing Szövetségbe? És milyen értéket képvisel számotokra a tagság?
A szövetség szerteágazó területekről és iparágakból fog össze egy szakmai közösséget, amelyhez örömmel csatlakozunk. Úgy gondolom, tapasztalatszerzésre és -megosztásra, networkingre, valamint szakmai fejlődésre kiváló fórumot biztosítanak a különböző események, programok.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk