Nagyon jól megválasztott marketing eszközök és azok tudatos alkalmazása, adatalapú döntéshozatal, a vásárlók ismerete és a velük való szoros kapcsolat kialakítása – ezt a receptet követi egy rendkívül sikeres vállalkozás azt is bizonyítva, hogy lehetséges hatékony vevőszerzés hatalmas marketing- és kommunikációs büdzsé nélkül is. Cikkünkben megmutatjuk, hogy a Profigazda gazdabolt hogyan is csinálja.
Ma már nem kérdés, hogy az online marketing eszközei – mint például az e-mail marketing, a SEO, vagy épp az upsell (upsell egy értékesítési technika, melyben az eladó arra ösztönzi az ügyfelet, hogy a megvásárolt termék mellé magasabb áron vásároljon még valamit. Ezzel a technikával a vállalkozó célja az, hogy maximalizálja a profitját – a szerk.) folyamatok – kulcsfontosságú szerepet játszanak egy vállalkozás sikerében. Ebben a cikkünkben az immár több mint három évtizede a piacon lévő és tizenegy embert foglalkoztató Profigazda történetébe nyerhetünk betekintést, amely sikeresen alkalmazza ezeket a technikákat, miközben óvja hitelességét és közösséget is épít. A gazdabolt egyszerre rendelkezik fizikai boltokkal és egy pörgős webshoppal.
Az e-mail marketing egyáltalán nem halott
Az e-mail marketing az egyik legolcsóbb és leghatékonyabb marketingeszköz, és nem véletlen, hogy sok vállalkozás alkalmazza a marketing folyamataiban. A Profigazda a kezdetektől fogva építi az adatbázisát, ám ez a folyamat nem volt egyszerű. „Eleinte nagyon nehéz volt email címeket gyűjteni, hiszen az emberek nem szívesen adják meg azokat” – fogalmazott Kovács Zoltán, a cég egyik vezetője. Ugyanakkor eszükbe sem jutott az adatbázis vásárlás, „mert egy összetartó közösséget szeretnénk építeni, és a valós, releváns e-mail címek gyűjtése a célunk.” A kezdeti nehézségek ellenére az alapvető módszerük – ami szerint a főoldalon és vásárlás után egy checkbox segítségével lehetett feliratkozni a hírlevélre – sok feliratkozót hozott számukra. Azonban tisztában voltak azzal is, hogy ennél többre van szükség kell a tartós eredményekhez. „Meglepően sokan feliratkoztak így, de éreztük, hogy ez kevés a valódi sikerhez. Ezért körülnéztünk a piacon, és az Optimonk szoftverére esett a választásunk” – tudtuk meg Kovács Zoltántól.
Az Optimonk szoftverének integrálása, különösen a Shoprenter platformmal, valódi áttörést hozott. „Most, hogy elkezdtük használni az Optimonkot, sokkal jobb konverziót érünk el a hírlevél feliratkozások terén. Sok pop-up-ot teszteltünk, és mostanra sikerült elérni a három százalékos feliratkozási rátát” – osztja meg tapasztalatait. Bár még mindig lehetne javítani ezen – szerinte a nyolc-kilenc százalékos ráta is elérhető lenne –, de az már a profitjuk rovására menne. „Olyan módszert próbáltunk kifejleszteni, ahol nem kell öt-tíz százalék kedvezményt felajánlanunk egy email címért cserébe” – hívta fel a figyelmünket Kovács Zoltán. A hírlevél feliratkozások és a közvetlen vásárlói kapcsolat fontosságát az is alátámasztja, hogy a vállalkozás folyamatosan teszteli a feliratkozási felületeket.
Egy igazi tuning: a SEO
Bár a hírlevél és az e-mail marketing kiemelkedő szerepet játszik a Profigazda eszköztárában, a cég számára mégis a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás jelenti az egyik leghatékonyabb vevőszerzési tuningot. „Mivel kis cég vagyunk, nem rendelkezünk akkora marketing büdzsével, mint egy nagy multicég. Ezért ügyesen kell beosztanunk a rendelkezésünkre álló SEO-ra szánt marketing keretet” – mondja Kovács Zoltán.
Szerinte a házon belüli SEO megoldások – mint például a kategória- és termékleírások kidolgozása – mellett a külsős szövegírók segítsége is elengedhetetlen az eredményes linképítés során. „A minőségi bejövő linkekben hiszünk a leginkább” – hangsúlyozza. A cég már több helyen is megjelent szakértői cikkekkel, és célzottan próbálják növelni a webshopjuk láthatóságát. Mint mondja, „a bejövő linkek érdekében a beszállítóknál is igyekszünk megjelenni a mi magunk által írt külsős szakmai cikkekkel.”
A Profigazda nem véletlenül figyel ennyire a SEO-szempontokra; a megfelelő mennyiségű és minőségű linkek építése és releváns, jól megírt cikkek a hosszú távú organikus növekedés fontos elemei. Mindez – nem utolsó sorban – jelentős mértékben megkímélheti egy vállalkozás marketingre szánt büdzséjét is.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk