Az energiaárak emelkedése és az egyre növekvő infláció által okozott megélhetési nehézségek a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Tesco minden munkavállalját érintették. Élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatként az áruházlánc élelmiszerekkel segítheti leginkább a kiadások optimalizálását. Kollégáik kitartó munkáját ezért többek között az éves munkavállalói kedvezménykeret 66 százalékos emelésével, továbbá extra Clubcard kuponokkal és Tesco utalványokkal támogatják. A felhasznált kedvezmények, illetve juttatások értéke így eléri az 1 milliárd 958 millió forintot.
„Teljesült az a célunk, hogy 2023-ban is versenyképes juttatási csomagot tudunk biztosítani kollégáinknak és az elmúlt évekhez hasonlóan folytatni tudjuk a munkatársak és a fenntartható működés érdekeit egyaránt szolgáló bérpolitikánkat” – mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Zrt. vezérigazgatója.
A 2022. december 31-én érvényben lévő bruttó 275 000 forintos alapbér 16,4 százalékkal bruttó 320 000 forintra emelkedik. A toborzás szempontjából kihívást jelentő áruházakban az alapbér emelése mellett megemelik a lokációs pótlékot is: a pótlékkal együtt a bruttó alapbér 360 000 forintra nő. Az elérhető maximális jövedelem az átlagos műszakpótlékkal és túlórával, cafetériával, vásárlási kedvezménnyel, valamint lokációs pótlékkal maximum bruttó 447 000 forintra emelkedik, míg lokációs pótlék nélkül bruttó 407 000 forint körül alakul.
Mindezzel párhuzamosan a Tesco a saját gépjárművel történő munkába járás költségének térítését nettó 15 forintról nettó 30 forintra emeli az egész vállalatnál.
A Tesco 2017 és 2022 között közel 27 milliárd forintos bérfejlesztést hajtott végre. A vállalat ezenkívül elkötelezett amellett, hogy munkatársai számára az alapbéremelésen kívül vonzó juttatási rendszert alakítson ki. A Tesco egyebek között díjazza a jubiláló munkatársakat, babacsomagkuponnal köszönti a friss szülőket, beiskolázási támogatást és extra szabadnapot nyújt az iskolások szüleinek, karácsonyi utalványt ad, ingyenes képzéseket és vásárlási kedvezményt biztosít, továbbá az ingyenesen igénybe vehető Munkavállalói Támogatóprogram keretében életvezetési, pénzügyi és jogi kérdésekben segíti a munkatársakat és családtagjaikat. Mindezek mellett családbarát intézkedései keretében extra fizetett távollétet tesz lehetővé az édesapák, az örökbefogadást tervezők, a jövőbeli nevelőszülők vagy a fogantatási eljárásban részt vevők számára, a súlyos betegség miatti távollétről visszatérőknek pedig lehetőséget ad, hogy az első négy hétben a szerződéses munkaidő felében dolgozzanak teljes munkabérért, míg az áruházlánc Tesco Angyal Alapítványa évente több száz rászoruló munkatárs számára nyújt összesen több tízmillió forintos anyagi segítséget.
„Nagyra értékeljük a Tesco példaértékű lépését, amellyel a kiskereskedelmi szektort érintő kihívások ellenére is a munkavállalók oldalára állt, ezzel is támogatva őket az országszerte tapasztalható megélhetési válságban” – mondta Karsai Zoltán, a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetének elnöke.
„A bérmegállapodásban fontos szerepet játszott, hogy a Tesco sokrétű juttatási csomagot is biztosít munkatársainak. Ennek tényleges előnyét jól mutatja, hogy az elmúlt évben a kollégák több mint 1,9 milliárd forint értékben használták fel a vele járó kedvezményeket” – mondta Bubenkó Csaba, az Egyenlő.hu – a modern szakszervezet elnöke.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk