Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. szeptember 20.

TOP 50 marketing- és TOP 50 PR-vezető: nők az élen

Női topmenedzserek kerültek idén mindkét kommunikációs toplista, a marketingvezetőket és a PR-vezetőket tartalmazó rangsorok élére is – derül ki a Marketing&Média kommunikációs szaklap összeállításából. A kilencedik alkalommal a Magyar Marketing Szövetséggel együttműködésben elkészített marketingvezetői lista szereplőinek negyede, a másodszorra összeállított PR-vezetői rangsor esetében pedig a résztvevők 20 százaléka cserélődött. A szakmai zsűri szavazatai alapján Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója lett a marketingvezetők közül az első, a PR-vezetők toplistájának élére pedig Beke Zsuzsát, a Richter Gedeon Nyrt. csoportszintű PR-, SCR- és kormányzati kapcsolatok vezetőjét választották, akik egy nagyszabású Díjátadó Est keretében a Marketing Summiton vehették át az elismeréseiket.

Idén is kétszer 50-es rangsorban mutatta be a Marketing&Média a hazai kommunikációs iparág nagyágyúit. A piac meghatározó szereplőiből álló zsűri szavazata alapján kilencedik alkalommal készült el a TOP 50 marketingvezetőt tartalmazó rangsor, és második alkalommal a TOP 50 PR-vezetői lista. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője kiemelte: amíg a kommunikációs vezetőket a koronavírus-járvány időszakában és azt követően leginkább a költségoptimalizálás állította kihívások elé, az elmúlt évben az új technológiákhoz és környezethez történő megfelelő alkalmazkodás, így például a mesterséges intelligencia hatékony integrálása tartozott a szakma csúcsvezetőinek kiemelt feladatai közé. A listákon jellemzően nagyvállalatok kommunikációs vezetői a meghatározóak, akik közül sokak kampányaiban meghatározó szerepet töltött be idén két nagy nyári sportesemény, a foci-Eb és az olimpia. Évről-évre megfigyelhető tendencia az aktuális események marketingcélú kihasználása mellett, hogy egyre nagyobb szerepet kapnak a társadalmi felelősségvállaláshoz kapcsolódó kampányok. A főszerkesztő hozzátette: a szakmai kvalitások, csapatépítés és hatékony aktivitások menedzselése mellett a jó vezetők ismérve az is, hogy nagy hangsúlyt helyeznek az utánpótlásképzésre, és aktív közreműködőként vesznek részt szakmai fórumokon.

TOP 50 marketingvezetők: helycsere az éllovasok között

TOP 50 marketingvezetők

(Első tíz helyezett)

Helyezés

Név

Cég / Médium

1.

Bánhegyi Zsófia

Szerencsejáték Zrt.

2.

Szabó Béla Attila

Magyar Telekom

3.

Mérő Ádám

Coca-Cola

4.

Horváth Magyary Voljč Nóra

K&H Csoport

5.

Kovács András Péter

Yettel Magyarország

6.

Pantl Péter

Mol Csoport

7.

Juhász Péter Tibor

Vodafone Magyarország, Digi

8.

Blaumann Debóra

Erste Bank

9.

Nagy Zoltán Péter

OTP Bank

10.

Szalkai Réka

Mastercard

Forrás: Marketing&Média

A TOP 50 marketingvezetők rangsorában idén helyet cserélt egymással a lista első és második helyezettje. Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója ezúttal megelőzte a négy éve egyeduralkodó Szabó Béla Attilát, a Magyar Telekom márka- és kereskedelmi kommunikációs igazgatóját. Tavalyi helyezését megőrizve a dobogó harmadik fokára Mérő Ádám, a Coca-Cola consumer & shopper connection igazgatója került. Negyedik Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, ötödik pedig a Yettel Magyarország márka- és marketingkommunikációs igazgatója, Kovács András Péter lett. Hatodik helyezettnek Pantl Pétert, a Mol Csoport kommunikációs igazgatóját választotta a zsűri, a hetedik idén Juhász Péter Tibor, a Vodafone és Digi márkaigazgatója. A nyolcadik helyen Blaumann Debóra végzett, az Erste Bank, marketing- és PR-vezetője, kilencedik pedig Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank marketing- és kommunikációs igazgatója. A marketingvezetők toplistájának tizedik helyezettje 2024-ben Szalkai Réka, a Mastercard marketingigazgatója.

A TOP 50 marketingvezetői rangsorban tíz vezető a pénzintézet-biztosító kategóriát képviseli, míg a kilenc fővel jelenlévő kereskedelmet az ital- és a szolgáltatásszektor követi hét-hét marketing vezetővel. A tavalyi listához képest ez némi változás, akkor ugyanis a legtöbb résztvevővel a kereskedelmi szegmens büszkélkedhetett, ezt a pénzintézet-biztosító, majd a szolgáltatás szektor követte.

 

TOP 50 PR-vezetők

TOP 50 PR-vezetők

(Első tíz helyezett)

Helyezés

Név

Cég / Médium

1.

Beke Zsuzsa

Richter Gedeon

2.

Pantl Péter

Mol Csoport

3.

Horváth Magyary Voljč Nóra

K&H Csoport

4.

Gáspár Bence

OTP Bank

5.

Balaton Anita

FleishmanHillard Café

6.

Balatoni Zsófia

Uniomédia

7.

Szinai Ádám

CIB Bank

8.

Kutas István

MBH Bank

9.

Sztaniszláv András

MPRSZ / ICCO

10.

Holló Márta

Magyar Telekom

Forrás: Marketing&Média

A TOP 50 PR-vezetők rangsorának élén is helycsere történt: idén Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon csoportszintű PR-, SCR- és kormányzati kapcsolatok vezetője végzett első helyen, akit másodikként a tavalyi listavezető Pantl Péter, a Mol Csoport kommunikációs igazgatója követ. Harmadik a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, Horváth Magyary Voljč Nóra, negyedik pedig Gáspár Bence, az OTP Bank kommunikációs vezetője. Az idei lista ötödik helyezettje az ügynökségi oldalról Balaton Anita, a FleishmanHillard Café ügyvezető partnere, és a hatodik helyezett is ebből a szegmensből érkezett: Balatoni Zsófia, az Uniomédia társalapító-ügyvezetője. A PR-vezetők listájának hetedik helyére Szinai Ádámot, a CIB Bank marketingkommunikációs és PR-vezetőjét választotta a zsűri, nyolcadik pedig Kutas István, az MBH Bank kommunikációs ügyvezető igazgatója. Az idei rangsor kilencedik helyezettje Sztaniszláv András, a Magyar Public Relations Szövetség elnöke, és a tizedik helyezett Holló Márta, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója.

A tavaly debütált, idén második alkalommal összeállított TOP 50 PR-vezetők rangsorban a szereplők közül a legtöbben (33) a nagyvállalatokat képviselik, majd az ügynökségek és nonprofit szervezetek következnek (17). A nagyvállalatokon belül legnagyobb számban a szolgáltatásszektorban dolgozó vezetőket találunk (9) majd a kereskedelmi (6) és a pénzintézet-biztosító szegmensnél dolgozók (5) következnek.

A Marketing&Média TOP 50 marketing- és TOP 50 PR-vezetőket tartalmazó teljes rangsora megtekinthető a kommunikációs szaklap legfrissebb, 2024. szeptemberi számában.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk