Marketing | 2022. február 02.

Többen vágynak sporteseményre, mint tavaly

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Mastercard által készített Sportgazdasági Index részeként több mint 10 000 európai megkérdezésével készült felmérés szerint az emberek több mint kétharmada (67%) tervezi, hogy 2022-ben ellátogat egy sporteseményre - szemben a 2021-es 42%-kal. A legnépszerűbb választás a labdarúgás, a kosárlabda és a tenisz. Egyre népszerűbbek az esportok, és a testmozgás is kedvelt alternatívává vált, ezen belül is azok a sportok, amelyek szociális távolságtartással is végezhetők.

Összességében a Mastercard Sportgazdasági Index reményteljes évet vetít előre a világjárvány folyamatos hatásaival küzdő ágazat számára. A Mastercard Economics Institute elemzése szerint az európai fogyasztók sportcikkekre, szolgáltatásokra és élményekre fordított kártyás kiadásai 2021-ben 2,5%-kal nőttek a járvány előtti szinthez képest (2019). A sportcikkek kiskereskedelmi forgalma - például a golfütők, teniszlabdák és kerékpárok - pedig 14,6%-kal emelkedett.

Mivel az európaiak több mint fele (51%) többet mozog, mint a járvány előtt, és 60%-uk inkább otthon vagy a szabadban edz, a sportcikkek ágazatának növekedése jelentősen meghaladta az európai fogyasztói kiadások növekedését.

Az európaiak az is remélik, hogy lassan visszatérhetnek a stadionokba és élőben láthatják kedvenc csapataikat és versenyzőiket. Sokak számára ugyanis nem kielégítő, ha a sporteseményeket csak a televízión keresztül követhetik. Tízből négy ember elveszíti érdeklődését a sport iránt, ha nem tud személyesen részt venni a mérkőzéseken vagy versenyeken.

„Örömmel látjuk, hogy a fogyasztói bizalom pozitívan emelkedik, és hogy az új és visszatérő rajongók izgatottan várják a 2022-es élő sporteseményeket" - mondta Jeannette Liendo, a Mastercard Europe marketing és kommunikációs alelnöke. "A sport az európai kultúra kritikus eleme - mind nézőként, mind résztvevőként. Büszkék vagyunk arra, hogy 2022-ben a régió számos izgalmas sportversenyét és eseményét szponzorálhatjuk"

Ehhez mérten a múlt hónapban már el is kezdődött a Mastercard által szponzorált Hahnenkamm Alpesi Sí Világkupa az ausztriai Kitzbühelben. A síelés egyébként is az európai sportturizmus egyik sarokkövét képezi: az emberek 34%-a készül idén a kontinens havas csúcsaira. A következő egy év során a Mastercard a kontinens legnépszerűbb európai sportversenyeit szponzorálja majd, köztük az UEFA Bajnokok Ligáját, a The Opent, a Roland Garrost, a női rögbi-világbajnokságot és a League of Legends Európa-bajnokságot.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk