Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. október 31.

Minden, amit érdemes tudni a 25 éves Westendről

1998. november 27-én helyezték el a Westend alapkövét, aminek terveit úgy aposztrofálták, mint egy kisebb város a nagyváros zajában. A munkálatokat karácsonykor egyedülálló meglepetéssel színesítették, egy élő daru koncerttel, amit a helyszínen több tízezren, a képernyő előtt több millióan kísértek figyelemmel. Ez gyakorlatilag azt jelentette, hogy 15 óriás daru táncolt Brahms dallamaira az építkezésen, aminek a zenéjét a Budapesti Filharmóniai Társaság élőben adta elő az épülő Westend melletti Sóház aulájában.

A leggyorsabban felépült bevásárlóközpont

A Westend 16 hónap alatt készült el, ami rekordnak számít egy ekkora komplexum esetében. Körülbelül 4-5000 ember dolgozott minden egyes nap, hogy a 185 ezer négyzetméter nagyságú épületegyüttes kész legyen közel egy év alatt.

A projekt éppen ezért az évszázad építkezésének számított. Majd 25 évvel ezelőtt, 1999. november 11-én VIP körben, és november 12-én a nagyközönség számára is megnyitotta kapuit Budapest akkor leghatalmasabb bevásárlóközpontja.

A nyitó esemény sztárjai Zámbó Jimmy és Lagzi Lajcsi voltak, míg az ünnepélyes VIP megnyitón megjelent Orbán Viktor miniszterelnök, és a főváros aktuális polgármestere, Demszky Gábor is. Mellettük pedig hatalmas tömeg és egy különleges szökőkút csobogása tette még izgalmasabbá a napot.

Mindenki kedvenc szökőkútja

Az azóta is közlekedési csomópontként számontartott Westend legfrissebb kutatásai alapján a vásárlókban az elmúlt 25 évben igen erős érzelmi kötődés alakult ki a Niagarával, ami számos találkozó helyszínéül szolgált.

De miért lett pont Niagara a neve? A Westend megálmodójának, Demján Sándornak kanadai üzlettársai ezt „adták ajándékba” a magyar közönségnek. Azt azonban akkor még nem tudták, milyen hatása lesz a vásárlókra – vagy éppen az ott dolgozókra.

Az arra járók ugyanis úgy tekintettek a hatalmas bevásárlóközpont monumentális szökőkútjára, mint a római Trevi-kútra, és notóriusan dobálták bele az aprópénzt, kívánságaik kíséreteként. Ebből pedig olyan összegek gyűltek össze, amit a Westend büszkén tudott különböző szervezeteknek és alapítványoknak felajánlani, így tulajdonképpen minden forint jó helyre került. Más volt a Niagara környékén dolgozók tapasztalata, ugyanis az egész napos csobogás következtében felszaporodtak a mosdószünetek és a páralecsapódás miatti állandó üvegfelület tisztítási igények. Ez azonban nem csorbította a szökőkút népszerűségét.

A Westend számokban

A nyitás első 72 órájában 1,5 millió ember volt kíváncsi az új komplexumra. A frekventált belvárosi bevásárlóközpontban közel 20 millió ember fordul meg évente, de a nagyjából 400 üzlettel rendelkező Westend még ennél is több – három önálló irodatorony és egy 230 szobás hotel is tartozik hozzá.

A Westend számos dologban volt úttörő, vagy éppen rekorder, és ez üzletek szempontjából is igaz. Itt nyílt például az ország legelső Starbucks kávézója, és itt lett először precedens, hogy bevásárlóközpontban olyan luxus márkák is megjelenjenek, mint a Tommy Hilfiger vagy a Boss.

Nem utolsósorban pedig a zöldítés terén is kimagasló eredményekkel büszkélkedhet! 6500 négyzetméteres tetőterasza a kerület legnagyobb egybefüggő zöld területének számít jelenleg is. Ha pedig zöld, a Westend forradalmasító bevásárlóközpont a környezetvédelem szempontjából is, hiszen éves energiafogyasztása 60%-át megújuló forrásokból fedezi.

A Westend 25 év alatt sok izgalmas dologról tudna még mesélni, mint például arról, hogy az álmennyezet alá adóerősítőket kellett felszerelni, hogy a vasbeton szerkezetek miatti telefonhálózat árnyékolását kivédjék, és használhatók legyenek a 25 évvel ezelőtti mobiltelefonrendszerek az épület minden részén. A történetek száma tényleg végtelen, de ami talán a legizgalmasabb hír a vásárlók számára, hogy a Westend 25. szülinapja alkalmából rengeteg ünnepi aktivitással és ajándékkal készül.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk