Megjelenítheti-e egy irodaépület egy tízezres cég múltját, jelenét és jövőjét egyszerre? Része tud-e lenni egy épület egy világmárka arculatának? Érdemes-e a legmagasabb minőségű építészeti megoldásokat barnamezős területekre vinni? Ezekre keresték a választ az AmCham Workspace and Facilities Management bizottság (WFM) tagjai februári látogatásukon a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Richter gyógyszergyártó vállalat új budapesti irodaházában.
Kákosy Zsolt MBA MRICS, az ICON Real Estate Management Property Management igazgatója, az AmCham WFM bizottságának elnöke a Richter Gedeon Nyrt. új irodaházában tartott látogatáson arról beszélt: nagyon izgalmas és kihívásokkal teli periódusát éli a hazai irodapiac az elmúlt években és ebben egy érdekes és innovatív megoldás a Richter részéről, hogy az új irodaházuk fejlesztésénél hogyan viszonyultak az igényekhez és lehetőségekhez. A kivitelezés és a megvalósítás pedig annak a bizonyítéka, hogy a Richter nemcsak a gyógyszergyártásban innovatív és példamutató, hanem az építészetben és az irodai környezetben sem éri be mással, csak a legjobbal.
Tárnoki Gábor a Richter műszaki szolgáltatásokért felelős vezetője arról beszélt: a tervezés a koronavírus-járvány, a kivitelezés pedig az orosz-ukrán háború idejére esett, így a projekt kapcsán minden, a teljes piacot érintő nehézséggel szembesültek. A 2024 nyarán átadott, új Gyömrői úti épület sokkal több mint egy iroda: a Richter szíve, amely a benne dolgozó embereken keresztül ellátja ötletekkel, impulzusokkal, stratégiával azt a több mint tízezer embert, aki a Richternél dolgozik világszerte. Éppen ezért a kezdetektől úgy tekintettek az épületre, hogy az az egész cégcsoport arca a külvilág felé, és megjeleníti a Richter múltját és jelenét, de emellett igyekeztek a jövőt is belekódolni.
Zoboki Gábor Kossuth- és Ybl-díjas építész, a Zoboki Építésziroda alapítója és vezető tervezője azt emelte ki: az új irodaház fejlesztése is mutatja, hogy Magyarországon is van létjogosultsága annak az európai trendnek, amely a csúcsépítészetet a barna- vagy rozsdaövezetekbe viszi. Ennek a gondolkodásnak a lényege, hogy olyan helyre kell magas színvonalú építészetet vinni, ahol a legnagyobb szükség van rá. Egyre több vállalat tekint a munkakörnyezetre, mint fontos értékre és ezért akár a gyártóegységek közelében is érdemes magas színvonalú irodaépületeket fejleszteni.
Az épület tervezője hangsúlyozta: a koncepció a funkcionalitás, innováció és mértéktartás hármasára épült. Ezek a célok határozták meg a tervezési folyamat minden lépését, biztosítva, hogy az épület egyszerre szolgálja a felhasználók igényeit és esztétikailag is kiemelkedő legyen.
A kiemelkedő épület/park arány, a rengeteg belső növény, a szellőztetés minősége, a méhek és madarak védelme, valamint az ökoszisztéma megóvása mind-mind ezt a hozzáállást mutatják. Az épület egyik legfontosabb jellemzője, hogy példamutatóan teremt egyensúlyt a közösségi munka és a fókuszált egyéni munka között. Ezt szolgálja az egész ház kialakítása. A hat emelet között nincs két egyforma. A házat alapjaiban határozza meg a főlépcső, amely a földszinten hatalmas, széles kialakításával teremt lehetőséget a találkozásokra és a kommunikációra. Felfelé haladva aztán folyamatosan keskenyedik és ezzel egyre inkább az intimebb, csendesebb munkavégzésnek kedvez a kialakítás.
Összességében az új székház célja, hogy inspiráló és hatékony munkahelyet biztosítson, tükrözve a vállalat innováció iránti elkötelezettségét és közösségi értékeit, mert hiába a gazdasági, piaci nehézségek és hátráltató körülmények, az építészeti alkotásoknak a jövő felé is irányt kell mutatniuk – fogalmazott Zoboki Gábor.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk