Marketing | 2025. október 01.

K&H: sosem késő!

Az időskori aktív életmód fontosságára hívja fel a figyelmet a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a K&H az Idősek Világnapja alkalmából. Egy 2021-es kutatás szerint még csak nem is a nyugdíjasok, hanem a 60 év felettiek körében alig 9,3% számolt be arról, hogy bármilyen sportot űz, ami egyenes következménye annak, hogy kb. 72%-uk mondta azt, hogy életében sosem volt rendszeres sportoló. Márpedig azok a nyugdíjasok, akik sportolnak vagy rendszeresen mozognak, saját bevallásuk szerint is jobb egészségi állapotról számolnak be, amit a velük foglalkozó egészségügyi szakemberek is megerősítenek. Az időskori aktív életmód népszerűsítésére a K&H együttműködésre lépett Magyarország egyik legnagyobb nyugdíjas szervezetével, a Nyugdíjas Klubok és Idősek „Életet az éveknek” Országos Szövetségével. A közös cél, hogy minél több idős ember teljesebben, egészségesebben és élményekben gazdagon élhesse meg a nyugdíjas éveit, és emellett aktív közösségi életük is legyen.

Az idősödő emberek száma az elmúlt évtizedben emelkedett, a világ népességének körülbelül 13%-át teszi ki. Arányuk Európában a legnagyobb (25%). Becslések szerint 2100-ra a világon körülbelül 3,1 milliárd idős ember él majd. Magyarországon a KSH 2025 januári adatai szerint 2,5 millió honfitársunk kap öregségi nyugdíjat. Ez pedig a társadalomnak egy olyan meghatározó és széles csoportja, akiknek jóllétével, egészségével, társas kapcsolataival foglalkozni kell, mert sem az egyén, sem a társadalom szempontjából nem mindegy, hogy milyen életminőségben töltik el a nyugdíjas éveiket, ami a várható élettartamot tekintve a férfiak esetében még szűk tíz év, a nőknél pedig 15 év is lehet. 

Magyarországon több mint 700 bejegyzett nyugdíjasszervezet működik, amelyek azon dolgoznak, hogy a hozzájuk tartozó idősek mindennapjai ne csak méltósággal, hanem aktívan és élménydúsan teljenek. Közülük az egyik legnagyobb az országos hálózattal rendelkező Nyugdíjas Klubok és Idősek „Életet az éveknek” Országos Szövetsége. A K&H ESG céljai között kiemelt figyelmet kap a társadalmi fenntarthatóság. A nyugdíjas szakmai szövetséggel most induló együttműködésükkel az idősebb korosztályt szeretnék aktivitásra ösztönözni, amiben a testmozgás mellett hangsúlyt kap az is, hogy járjanak közösségbe és erősítsék társadalmi kapcsolataikat.  

„A társadalmi fenntarthatóság egyik kulcseleme, hogy minden generáció teljes terjedelmében tartalmas életet éljen. Azért kötöttünk stratégiai együttműködést szakmai partnerünkkel, mert ma már a várható élettartam egyre jobban kitolódik, és támogatni szeretnénk a nyugdíjasokat abban, hogy a munkában eltöltött aktív évek után is találjanak maguknak elfoglaltságot, mozogjanak, járjanak össze és éljenek teljes életet – mondta Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs vezetője. – Célunk, hogy szakmai partnerünkkel közösen segítsük a szépkorúakat az aktív életmódban, ezért hamarosan pályázatot hirdetünk az aktív közösségi szerepet vállaló nyugdíjasoknak, akik a saját jóllétükön túl példát is mutatnak kortársaiknak” – tette hozzá.

„Az „Életet az éveknek” Klubszövetség 36 éve azért dolgozik, hogy az emberek időskorukban is egészségesen, biztonságban és aktívan élhessenek, továbbra is részt vehessenek a társadalmi, gazdasági, kulturális és közösségi életben. Nincsen az országnak olyan szeglete, ahol tagjaink ne lennének jelen számos programmal, jó elgondolással. Sok mindent meg tudunk tenni magunkért, de a jó minőségű időskor feltételeinek megteremtéséhez partnerekre is szükség van, ezért is üdvözöljük nagy örömmel a K&H kezdeményezését” – mondta Hegyesiné Orsós Éva, a Nyugdíjas Klubok és Idősek „Életet az éveknek” Országos Szövetségének elnöke.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk