Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2025. március 13.

K&H: a mobiltelefont már nemcsak fizetésre használhatják

A fizetési szokásokat tekintve az elmúlt időszakban egyre nagyobb teret nyertek a kártyás fizetések és az elektronikus megoldások. Ezen belül például az okostelefonos és okoseszközös fizetések, de emellett számos más szolgáltatás is elérhető a mobilon keresztül – hívja fel a fiatalok figyelmét a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a K&H. Az okoseszközös fizetéshez szükség van a számlához tartozó bankkártya digitalizálásához. Ezt követően a kártyát könnyedén lehet aktiválni, kényelmesen lehet állítani a limiteket, de a PIN-kódot is egyszerűen lehet módosítani.

A bankolás világába tartó gyerekek és a diákok számára is kézenfekvő megoldást jelentenek az elektronikus megoldások. A K&H ifjúsági index szerint a múlt év második felében a 19-29 évesek, azaz a gyerekkorból már kilépő fiatalok többség, 69 százaléka gondolta úgy, hogy az okoseszközös fizetés pár éven belül kiszoríthatja, marginalizálhatja a sima bankkártyás fizetést. Szintén többségben voltak azok, akik szerint sokkal kényelmesebb az okoseszközös fizetés, mint a bankkártyás megoldás – ezt az érintettek 66 százaléka gondolta így.

A fizetéseken túl

Tehát érdemes minél hamarabb beszállni a digitális bankolásba, a gyerekeknek akár az ifjúsági számlákon keresztül. Így már a legfiatalabbak számára is elérhetővé válik az okoseszközös fizetés.

A K&H egyúttal felhívta a figyelmet arra is, hogy bár a leggyakrabban használt digitális megoldás az okoseszközös fizetés, ám a mobilbankban számos más szolgáltatás is elérhető. Például utasbiztosítást lehet kötni pár lépéssel, akár a nyaralásra indulás előtt. Emellett a feltöltős mobiltelefon-szolgáltatás esetén szintén gyorsan rátehető egy adott összeg a számlára.

A digitális bankolás keretében ma már a tömegközlekedési járatokra sem feltétlenül kell megvenni a hagyományos papíralapú jegyet vagy bérletet. A mobilbanki alkalmazáson keresztül ez is végtelenül kényelmesen elintézhető.

Ha pedig bármi kérdés merülne fel a fiatal bankolóban, akkor fordulhat Kate-hez, a K&H mesterséges intelligencia-alapú digitális pénzügyi asszisztenséhez, aki bármilyen kérdésben segítséget nyújt. Meg lehet kérni többek között arra, hogy mutassa meg a PIN-kódot vagy emelje meg a készpénzfelvételi limitet. Meg lehet tőle tudakolni számos egyéb dolgot, hisz ma már 300 különböző funkcióval rendelkezik.

A digitális bankolás ma már a mindennapok része – a kérdés csupán az, hogy azok, akik még nem léptek be ebbe a világba, mikor csatlakoznak. Igaz ez a diákokra is, nekik pedig kézzelfogható segítséget nyújt a K&H vigyázz, kész, pénz! vetélkedő, amelyek feladatai alaposan körbejárják ezt a témát, egyúttal megfelelő iránymutatást adnak a gyerekeknek arról, hogyan kell biztonságosan bankolni.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk