Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2023. március 27.

Jól fogynak a kerti bútorok

Tudatosan szereznek be bútorokat a magyarok: új bútort a legnagyobb részük praktikus okokból vásárol, 71 százalék akkor, ha a régi tönkrement, 31 százalék pedig, ha költözik. Kevesen vannak, akik új verzió után néznek, ha megunták a régit (16 százalék) vagy, ha már nem trendi a meglévő (11 százalék). Kerti bútort pedig 18 százalék vásárolt legutoljára 2 éven belül – derült ki a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a JYSK reprezentatív kutatásából, amely a magyarok lakberendezési szokásait mérte fel.

A kutatás szerint a bútorvásárlást – így a kerti bútorok beszerzését is – leginkább meghatározó tényező az ár, a megkérdezettek közel fele, 44 százalék ezt jelölte meg a legfontosabb szempontnak. A kényelem végzett 17 százalékkal a második, a praktikusság pedig 15 százalékkal a harmadik helyen. A dizájn mindössze 8 százaléknak a legfontosabb, a fenntarthatósági szempontok pedig 2 százaléknál szerepelnek az első helyen. A többség, 82 százalék egyébként nagy bútoráruházakban szokott vásárolni. 

Nőtt a kereslet

A koronavírus-járvány hatására pedig egyre többen foglalkoztak a kertek, erkélyek rendbe rakásával, berendezésével, így a kerti bútorok iránti kereslet is jelentősen megnőtt a járvány előtti szintekhez képest. 

2020-ban a JYSK-nél a nyár közepétől berobbant a kerti bútor vásárlás és összeségében a szezon végére 20 százalékkal nőtt a kerti bútor árbevétel. A magas bázis miatt 2021-ben a szezon végére 12 százalékkal emelkedtek az eladások, 2022-ben pedig 10 százalékos forgalomnövekedést könyvelhetett el a JYSK.

Az elmúlt három év legnépszerűbb termékei ebben a kategóriában a kerti ülőbútorok voltak, a kerti székek, kertiülőgarnitúrák, és a kisebb helyeket, így a balkonokon, erkélyeken is jól használható kávézó-, bisztró szettek. A különböző nyári kiegészítők közül a JYSK-nél pedig leginkább a kaspókat, virágládákat keresték a vásárlók. A JYSK várakozásai szerint idén népszerűek lehetnek még a függő ágyak, függő székek, hintaágyak, illetve azok a napozóágyak, amelyek külön-külön, vagy összetolva is használhatóak.

Élen a polyrattan, de egyre népszerűbb a fa

Az eladásokból a legnagyobb részt az úgynevezett petán kerti bútorok képviselték, ezek műanyagból „szőtt” rattan stílusú termékek, is amelyeknek a váza acél, alumínium vagy polipropilén. A népszerűségük egyik oka, hogy ezek a bútorok a legkevesebb karbantartást igénylik, ellenállnak az időjárásnak, így akár egész évben a szabadban hagyhatóak. A kínálatban elérhetőek már újrahasznosított alumíniumból és óceáni műanyagból készült verziók is. 

Továbbra is népszerűek a fából – például eukaliptuszból vagy akácból – készült kerti bútorok, de egyre több bútor érhető el teak fából is, ezek a keményfa-termékek megkapták az FSC-minősítést is. A fabútorok a természetes anyaguk miatt egyébként időről időre némi karbantartást igényelnek, csiszolást és olajozást, ezekkel megelőzhető a fa korai elhasználódása, és a bútor hosszútávon is megőrzi szépségét. 

 
 

 

 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk