Halloween közeledtével Európa-szerte érdekes változások figyelhetők meg az édességvásárlási szokásokban. A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a foodora adatai szerint Magyarország és Csehország fogyasztói új édességtrendeket alakítanak ki, és néhány meglepő vásárlási szokás is megfigyelhető halottak napja környékén. Magyarországon például az édességeladások 5,1%-kal nőttek tavaly októberhez képest. Azonban Svédország nyerte 2024 „a foodora legédesszájúbb országa” címet, mivel itt adták el a legtöbb édességet.
Csokit vagy csalunk: cukorka helyett csokit kérnek a halloweeni édességgyűjtők
A 2023-as és 2024-es év adatai alapján – a kakaó árának növekedése ellenére – egyre népszerűbb a csokoládé rendelése halloween idején. Svédországban például 17%-os növekedést tapasztaltak, de Norvégiában, Csehországban és Magyarországon is nőtt az érdeklődés a csokoládé iránt. Csehországban a csokoládés termékek eladásai 23%-kal, a rágógumiké kiugróan 63%-kal, a popcorné pedig 38%-kal emelkedtek. Magyarországon továbbra is a csokoládé és a keksz számít a legkelendőbb terméknek a halloween előtti időszakban.
Pikáns trendek bontakoznak ki Közép-Európában
A 2024-es halloween néhány meglepő újdonságot hozott az online rendelések terén. Csehországban és Magyarországon például jelentősen megnőtt az intim wellness termékek iránti kereslet – itthon 48%-kal emelkedett az ilyen termékek forgalma az előző évhez képest. Ez arra utal, hogy a magyarok szívesebben rendelnek intim termékeket online, miközben ez az időzítés új, halloweenhez kapcsolódó trendet is jelez.
Kevésbé pikáns, de szintén figyelemre méltó változás a darabos és kimérős édességek népszerűségének visszaesése, ami részben az egészségtudatosság növekedésével és a kényelem iránti igénnyel magyarázható. Az egészségtudatos termékek, például a gluténmentes és vegán édességek is egyre népszerűbbek Magyarországon és Svédországban, bár ezek még mindig inkább ritkább termékeknek számítanak.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk