Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2025. április 10.

Húsvétkor indul a szabadtéri szezon a játékpiacon

A kisgyermekes családoknál a húsvét meghatározó része az ajándékozás, leggyakrabban édességet (81%), játékot (69%) és könyvet (42%) kapnak a gyerekek – derült ki a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a REGIO JÁTÉK friss kutatásából. A felmérésben részt vevő 3100 szülő válaszai alapján a legnépszerűbb játékok közé a kreatív és a LEGO készletek (40-40%) tartoznak, de szorosan követik őket a szabadtéri játékok (20%) és a sporteszközök (12%) is. „A húsvét minden évben fordulópont a szezonális játékkínálatban, ilyenkor indul meg igazán a kültéri játékok iránti kereslet. A tavasz beköszöntével a családok jellemzően mozgásra ösztönző termékeket, például kismotort, rollert, labdát vagy kerti játékot keresnek. A forgalomnövekedés az ünnep előtti 3-4 hétben érezteti hatását leginkább, ebben az időszakban az online kosárértékünk 10.500 forint, az áruházi vásálásoké pedig 10.400 forint körül alakul” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető-helyettese.

A felmérés eredményei egybecsengenek az elmondottakkal, a húsvéti meglepetések esetében ugyanis a megkérdezett szülők fele az 5-10 ezer forintos árkategóriában választ játékot, egynegyedük 5 ezer forint alatti, míg hasonló arányban 10 ezer forint feletti ajándékot is szívesen beszereznek. A gyerekek többsége ráadásul nem egyetlen meglepetést kap: 36 százalékuk kettő, 31 százalékuk pedig három különböző ajándéknak is örülhet húsvétkor.

A kisgyermekes utazók belföldi úti célt választanak a tavaszi szünetben

A húsvéti hagyományok megőrzése egyre inkább a gyerekek felé tett gesztus a magyar családoknál: a szülők 45 százaléka elsősorban miattuk tartja meg az ünnepi szokásokat, és a megkérdezettek 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a húsvét számukra leginkább a minőségi együtt töltött időt jelenti. A programok közül például a tojásvadászat tízből hat családnál már ugyanannyira része a húsvétnak, mint a locsolkodás, és egyre többen indulnak kirándulni is az ünneppel egybekötött tavaszi szünetben.

Idén a kisgyermekes családok közel egyharmada kel majd útra, méghozzá tízből kilencen belföldi úti célt választanak. A jellemzően 1-4 naposra tervezett utazások legkedveltebb célpontjai között a Balaton-part, Budapest, Eger, Szeged és Nyíregyháza szerepelnek idén, az apropót pedig legtöbbször a természetjárás, egy új város felfedezése vagy a nagyszülők, rokonok meglátogatása adja.

TOP10 legkeresettebb játék húsvétkor a REGIO JÁTÉK értékesítési adatai alapján:

  1. Lotti Karotti Deluxe társasjáték
  2. KidGo futóbicikli
  3. Littlest Pet Shop termékek
  4. LEGO termékek
  5. Bubis boci társasjáték
  6. Mini imádnivaló unikornis
  7. Turbó buborékfújó
  8. Zingo
  9. Ugrálókötél
  10. Animagic Mimi cica

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk