Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. november 25.

Felértékelődtek az albérletek a fiatalok szemében

Máshogy vélekednek a lakásbérlésről a fiatalok a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a K&H ifjúsági indexe szerint, amely reprezentatív kutatás alapján mutatja be, milyen az albérletek megítélése a 19-29 éves fiatalok körében. A legjelentősebb változás a korábbi felmérések eredményeihez képest az, hogy az idei harmadik negyedévben az érintettek kevesebb mint fele, 49 százaléka volt azon a véleményen, hogy bérelt lakásban élni pénzkidobás, inkább saját lakásba kellene minél hamarabb költözni.

Egy évvel korábban még többségben volt ez az álláspont, akkor 54 százalékuk mondta ezt, két évvel korábban – 2020 harmadik negyedévében – pedig kétharmados többségben voltak, 67 százalékuk tartotta “pocsékolásnak” a lakásbérlést. Ezzel a jelentős, fordulatnak mondható változással összhangban van a lakásbérléssel összefüggő több vélemény is. A megkérdezett fiatalok ötöde, azaz 20 százaléka most már el tudja képzelni, hogy egész életében albérletben lakjon, szemben a korábbi három évben mért 8-17 százalékos aránnyal.

“A mai modern világban felértékelődött a mobilitás, sokszor célszerűbb bérelt lakásban élni, mert a saját lakás inkább kötöttség” – ezt a véleményt a fiatalok 20 százaléka osztotta a kutatás szerint, ami nem jelent komolyabb változást az előző három évben mért 15-21 százaléknál. Egyben jelzi azt is, hogy minden ötödik fiatal számára a rugalmasság, másként fogalmazva a mobilitás fontos tényező.Továbbra is sokan tartják most és hosszabb távon is befektetésnek az ingatlant. A válaszadók 45 százaléka mondta ezt, az előző három évben 50-56 százalékos volt az arányuk.

Fontos megemlíteni azt is, hogy bár az albérletek megítélése javult a fiatalok körében, a korábbi időszakhoz képest nőtt azoknak a jelenleg a szüleikkel élő fiataloknak az aránya, akik egyelőre nem tudják, mikor költöznek el tőlük, ez pedig részben a mostani, az eddiginél kedvezőtlenebb gazdasági környezettel magyarázható.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk