Alexander Brody a hétvégén hunyt el 89 éves korában - közölte a Magyar Reklámszövetség az MTI-vel vasárnap.
Alexander Brody Bródy Sándorként látta meg a napvilágot 1933. január 28-án Budapesten. A Princeton Egyetem Woodrow Wilson diplomáciai karán végzett, majd a reklámszakmában helyezkedett el. Több mint negyven évig dolgozott a Young & Rubicam International cégnél, ahol kifutófiúként kezdte és egészen az elnöki posztig vitte. Később ugyanezt a pozíciót töltötte be az Ogilvy & Mather Worldwide vállalatnál. A Reklám Világszövetség (IAA) volt elnöke. Az ő vezetése alatt lett a szövetség tagja Magyarország, Kína és a Szovjetunió. Több vállalat és alapítvány igazgatósági tagja, ezek között az American Hungarian Foundation elnökségének is.
Számos angol nyelvű könyvet írt, majd az 1990-es évek közepétől aforizmaköteteket jelentetett meg magyarul. Amerikában megjelent művei: Old Wine Into Old Bottles (Régi bor régi tömlőkben); In Praise of Simplicity (Az egyszerűség dicsérete); Aye-and what then? (Igen-és akkor mi van?); The Heart and the Tongue (A szív es a nyelv); A Bell With Many Echoes (Egy harang több visszhanggal).
A szakember, író, üzletember pályafutása során igen sokat tett a reklámipar fejlődéséért és példájával, életművével nagy hatással volt a nemzetközi- és ezáltal a magyar kommunikációs iparágra - méltatta a szakembert a szövetség.
(A borítókép forrása: litera.hu)
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk