Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2025. február 04.

Adatstratégia: A vállalati siker kulcsa a digitális korban

A Magyar Marketing Szövetség Döntéshozói Klubjának 2025. január 30-i rendezvényén azt járták körül a résztvevők, hogy a vállalatok és a márkák hogyan gazdálkodhatnak felelősen az adatvagyonukkal, és hogy mindez hogyan járulhat hozzá ahhoz, hogy jobban kiaknázhassák az eddig esetleg kevéssé igénybe vett marketing-, média- és üzleti potenciálokat. A PWC redezvényközpontjában tartott eseményen kiderült, hogy a digitális átalakulás korában a vállalatok adatvagyona kulcsfontosságú erőforrássá válik, amely megfelelő kezeléssel jelentős versenyelőnyt biztosíthat a piaci szereplők számára.  

Vitaindítóként Incze Kinga, a Whitereport & Mediaspace.global alapító-ügyvezetője tartott előadást a téma fontosságáról.  Az előadás rávilágított, hogy a digitális platformok térnyerésével és a szabályozási környezet változásával a vállalati adatstratégia kialakítása elengedhetetlenné vált, hiszen a piaci szereplőknek reagálniuk kell a 3. feles adatok mennyiségének változásaira a digitális térben, és saját, elsőfeles adatokkal, valamint akár vásárolt adatokkal és köztes szolgáltatások nyújtotta adatokkal is erősíteni a fogyasztókkal való kapcsolatot. Incze Kinga kiemelte, hogy sok hazai vállalat még nem mérte fel, mekkora adatvagyonon ül, ezért először ezt a szemléletet kell meghonosítani a vállalaton belül, és felmérni az adatterületeket és a lehetséges ‘quick win’-eket. 

A szakértő hangsúlyozta, hogy a digitális transzformáció lehetővé tette, hogy “tudjuk, ki van a cső végén és mit csinál” (persze, az adatvédelmi jogi kereteken belül), és az adatstratégia valójában azt definiálja, hogy hogyan akarjuk a fogyasztóval tartani a kapcsolatot, és ezt hogyan tudjuk adatalapon minél hatékonyabban és költséghatékonyabban tenni – ami a jelenlegi piaci helyzetben sokak számára megfontolandó lehet. Az adatstratégia kialakítása  magában foglalja a meglévő adatok feltérképezését, rendszerezését és optimális felhasználását. Ideális esetben a marketing és üzleti szemlélet viszi a prímet, amelyet a jog és IT támogat, számos egyéb funkció mellett – emelte ki a szakértő. Elhangzott, hogy az első lépés a vállalaton belüli adatcsoportok, -silók feltárása, elemzése és kiaknázása (például kampányadatok, website- és mikrosite-adatok, e-commerce, promóciós adatok, hűségkártya- és fizetési információk, social media-adatok stb.),  majd ezt követheti az adatcsoportok összekapcsolása és új adatok gyűjtése a stratégia továbbfejlesztése érdekében.

A Marketing Döntéshozói Klub exkluzív helyszínén, a PwC Hungary Eiffel palotájában az előadást egy panelbeszélgetés követte Krisztina Palinkas - Molson Coors, Media & Digital Senior Manager CEE,  András Csenterics LL.M. - PwC Legal Irodai tag, Adatvédelmi és Adatbiztonsági Szakjogász és  Andras Kallos – Közgazdász, Adatbiztonsági és adatvédelmi jogi szakokleveles szakember részvételével, Incze Kinga moderálásában. A panelbeszélgetés alapján jól látható, hogy az adatstratégia és adatgazdálkodás egyfajta szemlélet, amely egy új üzleti lehetőség, és túllép a compliance-megközelítésen.

A résztvevők hangsúlyozták, hogy fontos kellő őszinteséggel kezelni a témát vállalaton belül és a valóság tükrében tervezni a feladatokat, lépésről lépésre, adatterületről adatterületre. Ehhez elengedhetetlen az első lépés, hogy az adott vállalat vállalja fel a projectet és mérje fel, milyen adatokkal rendelkezik és üzleti/marketingcélok mentén definiálja, mit szeretne elérni adatvagyonépítéssel. A panelbeszélgetés résztvevői egyöntetűleg versenyelőnyt látnak a vállalatok számára a céges adatokra épülő üzleti értékek teremtésében, miközben hangsúlyozták, hogy adatstratégiai gondolkodás és az első feltérképezési munkák sem tudnak elindulni erre dedikált felelős és project nélkül – de legalább ilyen fontos, hogy olyan kolléga vezesse a projectet, aki szakmailag megfelelően érti a piacot és az adatokat, hiszen az adatstratégia alapján üzleti döntések/marketingdöntések születnek. 

A további beszélgetésekből az derült, hogy a hazai piacon sokan még az adatstratégiai szemléletváltás elején járnak, és az előadás, illetve panelbeszélgetés segítséget jelentett abban, hogy a résztvevők muníciót és ösztönzést kapjanak céljaik eléréséhez. 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk