Marketing | 2022. február 14.

A láthatatlan bankolás a jövő?

Mi várható a következő évtizedekben? Konkrét választ nehéz adni az utóbbi időszakban elképesztő sebességgel fejlődő digitalizáció miatt, de néhány trend erősödésére szinte biztosan számítani lehet - derül ki a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagjának, a K&H-nak a jövőkutatásából. Az például már most látszik, hogy a mesterséges intelligencia (MI) egyre fontosabb szerephez jut.

“Sokan megijednek attól, hogy az MI és az általa vezérelt robotok átveszik a hatalmat és ez munkahelyek megszűnéséhez vezet. Úgy látjuk, hogy ettől nem kell tartani, az emberi munkára továbbra is szükség lesz a legtöbb területen, így a pénzügyi szektorban és a mindennapi bankolásban is. A mesterséges intelligenciára lehet bízni azonban rengeteg időrabló feladatot, ezzel pedig hatékonyabb lesz a működés, az ügyfelek szempontjából kényelmesebb, gyorsabb lesz az ügyintézés” - emelte ki Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. Hozzátette: “A K&H számára kiemelten fontos a digitális transzformáció és az, hogy mind a lakossági, mind a vállalati ügyfeleket segítse az innovatív megoldások használatában és ösztönözze a cégeket újabb és újabb fejlesztésekre. Erre a K&H innovációs index és jövőkutatás szerint is szükség van, mert a magyar vállalatok körében még visszafogottnak mondható az innovációs kedv.”

A mesterséges intelligenciára épülő fejlesztések kiemelten fontosak lesznek. “Elképzelhető például, hogy az MI segítségével hangvezérelt lehet a bankolás. Akár úgy, hogy a mobilbanknak utasításokat adunk az utalásra. Szintén nem ördögtől való elképzelés, hogy láthatatlanná válik a bankolás. A MI tisztában van azzal, hogy egy cég már leadta a partnerének a számlát és várja a kifizetést vagy akár lakossági ügyfelek esetében például tudja, mikor kell a rezsiszámlákat fizetni. A bankszámlatulajdonos cég vagy lakossági ügyfél pedig hátradőlhet, mert az utalások maguktól megtörténnek” - tette hozzá Németh Balázs.

A K&H szakembere hangsúlyozta, a magyar vállalatoknak bátrabbnak kell lennie ahhoz, hogy nagyobb tempóval mehessenek a digitális sztrádán, ez versenyképesebbé, jövedelmezőbbé teszi a működésüket. Nem beszélve arról, hogy az általuk nyújtott szolgáltatásokra, termékekre a lakosság körében fokozottabb lehet a kereslet.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk