Marketing | 2025. augusztus 11.

A Henkel további növekedésre számít 2025-ben

A gyengébb évkezdetet követően a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Henkel gyorsuló szerves árbevétel-növekedésről számolt be 2025 első felében, a második negyedév teljesítményének köszönhetően. A nyereségesség erőteljesen javult ugyanebben az időszakban. „A szerves árbevétel-növekedés gyorsulásához mindkét üzletágunk hozzájárult. Kiemelt szerepet játszott a Consumer Brands negyedéves volumenbővülése. Az árak pozitív alakulásával együtt ez szerves árbevétel-növekedést eredményezett a második negyedévben. Az árak és a volumen kiegyensúlyozott alakulásának köszönhetően az Adhesive Technologies üzletág szerves árbevétele bővült az első hat hónapban” – nyilatkozta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.

„Emellett az EBIT-marzsot is erőteljesen növeltük az első félévben. Ez elsősorban a mindkét üzletágban elért kiemelkedően magas bruttó árrésnek és a kedvező üzleti mixnek köszönhető. Tovább javítottuk hatékonyságunkat, és jó úton haladunk afelé, hogy elérjük vagy akár túl is szárnyaljuk a Consumer Brands üzletágban kitűzött megtakarítási célokat. Jövőbeni növekedési potenciálunk erősítése érdekében ugyanakkor folytattuk a beruházásokat márkáinkba és technológiáinkba” – hangsúlyozta Carsten Knobel.

Aktualizált kilátások a 2025-ös pénzügyi évre

A 2025 első félévében elért üzleti teljesítmény és az év hátralévő részére vonatkozó feltételezések alapján a Henkel aktualizálta a 2025-ös pénzügyi év egészére vonatkozó kilátásait.

„További nyereséges növekedést várunk a 2025-ös pénzügyi évben, és az év második felében az árbevétel erőteljesebb bővülésére számítunk. Az aktualizált kilátásoknál egyrészt figyelembe vesszük, hogy milyen hatást gyakorol a kihívásokkal teli makrogazdasági környezet két üzletágunk árbevételének alakulására. Másrészt a magasabb nyereségességi várakozás bruttó árrésünk pozitív alakulását, a portfólió-optimalizálás előnyeit és a vállalaton belüli hatékonyságjavulást tükrözi. Az aktualizált kilátások továbbra is számolnak a globális vámmegállapodások jelenleg előre látható hatásaival, és nagyjából megfelelnek a Henkel idei üzleti fejlődésére vonatkozó aktuális piaci várakozásoknak” – magyarázta a kilátásokat Carsten Knobel.

A Henkel jelenleg 1,0 és 2,0 százalék közötti szerves árbevétel-növekedést vár a folyó pénzügyi évre (korábban: 1,5-3,5 százalék). Az Adhesive Technologies üzletág esetében 2,0-3,0 százalékos szerves árbevétel-növekedés az aktuális előrejelzés (korábban: 2,0-4,0 százalék). A Consumer Brands esetében ugyanez az érték jelenleg 0,5-1,5 százalék (korábban: 1,0-3,0 százalék). Ezzel egyidejűleg a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (korrigált EBIT marzs) várhatóan a 14,5 és 15,5 százalék közötti tartományba emelkedik (korábban: 14,0-15,5 százalék). Az Adhesive Technologies esetében az előrejelzés szerint 16,5 és 17,5 százalék között lesz a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (korábban: 16,0 és 17,5 százalék között), a Consumer Brands esetében pedig 14,0 és 15,0 százalék között (korábban: 13,5-15,0 százalék). Az elsőbbségi részvények korrigált hozamában (EPS) – változatlan árfolyamon számolva – továbbra is egyszámjegyű növekedésre lehet számítani.

Az árbevétel és az eredmény alakulása a 2025-ös pénzügyi év első felében

A Henkel 10 402 millió euró csoportszintű árbevételt ért el 2025 első félévében, ami -3,8 százalékos nominális változásnak felel meg (II. negyedév: 5160 millió euró, -6,1 százalék). Az árfolyamhatások -2,8 százalékkal csökkentették az árbevételt (II. negyedév: -4,1 százalék). Az akvizíciók és az eladások miatt -0,9 százalékkal lett alacsonyabb az árbevétel (II. negyedév: -2,9 százalék). Míg az észak-amerikai kiskereskedelmi márkák üzletágának 2025 áprilisában történt eladása negatív hatással járt, ezt némileg ellensúlyozták a két üzletág tavalyi – Seal for Life és Vidal Sassoon – felvásárlásai. Szervesen (azaz árfolyamhatással és felvásárlásokkal/eladásokkal korrigálva) az árbevétel az előző év azonos szintjének megfelelően (-0,1 százalék) alakult (II. negyedév: +0,9 százalék). Ebben meghatározó szerepet játszott, hogy mindkét üzletágban kedvező irányba változtak az árak. A csoportszintű volumen enyhén csökkent az év első felében. Ez elsősorban a kihívásokkal teli geopolitikai és makrogazdasági környezettel magyarázható, amely az ipari keresletre és a fogyasztói hangulatra egyaránt hatással volt – különösen az első negyedévben Észak-Amerikában.

Az Adhesive Technologies üzletág 1,2 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el 2025 első félévében, elsősorban a Mobility & Electronics üzleti területnek köszönhetően (II. negyedév: +1,3 százalék). A Consumer Brands üzletágban -1,6 százalékos szerves árbevétel-csökkenést regisztrált. (II. negyedév: +0,4 százalék). Míg a Hair üzleti területen emelkedett az árbevétel, a Laundry & Home Care és az Other Consumer Businesses területeknél lassulás volt megfigyelhető. 

Az európai és az észak-amerikai régióban 1,9 százalékos (II. negyedév: -1,8 százalék), illetve 3,4 százalékos (II. negyedév: -1,2 százalék) csökkenés jelentkezett az árbevételben, elsősorban a nehéz geopolitikai és makrogazdasági környezet miatt. Ezzel szemben az IMEA-régióban a Henkel jelentős, 9,1 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el (II. negyedév: +13,9 százalék). A latin-amerikai régió 0,4 százalékos szerves árbevétel-növekedésről számolt be (II. negyedév: -0,6 százalék). Az ázsiai/csendes-óceáni térségben számottevően, 3,4 százalékkal erősödött a szerves árbevétel (második negyedév: +3,1 százalék). 

A korrigált üzemi eredmény (korrigált EBIT) kis mértékben, 1614 millió euróra emelkedett a 2024 első félévi 1610 millió euróról.

A Henkel-csoport korrigált árbevétel-arányos megtérülése (korrigált EBIT-marzs) 60 bázisponttal, 14,9 százalékról 15,5 százalékra javult.

Az elsőbbségi részvények korrigált hozama 2,66 euróra nőtt (előző év: 2,46 euró). Az elsőbbségi részvények korrigált hozama 1,1 százalékkal 2,81 euróra emelkedett az előző év azonos időszakára jellemző 2,78 euróhoz képest. Változatlan árfolyamon számolva 5,0 százalékkal nőtt az elsőbbségi részvények korrigált hozama.

nettó működőtőke árbevételhez viszonyított aránya 0,8 százalékponttal, 5,2 százalékról 6,0 százalékra javult a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest.

szabad cash flow 485 millió euróval maradt el a 2024 első félévitől (772 millió euró), ami – többek között – a magasabb nettó működőtőkének, valamint az ingatlanokba, üzemekbe és berendezésekbe, illetve az immateriális javakba történő beruházásokkal kapcsolatos növekvő kifizetéseknek tudható be.

nettó pénzügyi pozíció -494 millió euró volt 2025. június 30-án (2024. december 31.: -93 millió euró).

Az üzletágak fejlődése 2025 első felében

Az Adhesive Technologies üzletág szerves árbevétel-növekedése 1,2 százalék volt 2025 első felében (II. negyedév: 1,3 százalék), ami az ár és a volumen kiegyensúlyozott pozitív alakulásának köszönhető. Az árbevétel nominálisan elérte az 5416 millió eurót, ami némileg -1,1 százalékkal alacsonyabb az előző év azonos időszakának értékénél (II. negyedév: 2701 millió euró).

Az Adhesive Technologies üzletág szerves árbevétel-növekedését különösen a Mobility & Electronics üzleti terület hajtotta az első félévben, amely erőteljes, 2,8 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el (2. negyedév: +2,5 százalék). Ennek hátterében az Electronics kétszámjegyű és az Industrial rendkívül lendületes szerves árbevétel-növekedése állt. Ezzel szemben az Automotive szegmensnél visszaesés volt megfigyelhető a kihívásokkal teli piaci környezet miatt. A Packaging & Consumer Goods üzleti terület stabil szerves árbevétel-bővülést ért el (II. negyedév: +0,4 százalék). Míg a Packaging szegmensben enyhe szerves csökkenés jelentkezett az árbevételben, a Consumer Goods árbevételének pozitív alakulása ellensúlyozta ezt. A Craftsmen, Construction & Professional üzleti terület 0,6 százalékos szerves árbevétel-növekedésről számolt be (II. negyedév: +0,8 százalék). Ebben kiemelt szerepet játszott a Construction szegmens erőteljes szerves árbevétel-bővülése. A Consumer & Craftsmen és a General Manufacturing & Maintenance szegmensek teljesítménye stabilan fejlődött az előző év azonos időszakához képest.

korrigált üzemi eredmény –az előző évi szinttől némileg elmaradva 931 millió eurót tett ki. Ugyanakkor a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (korrigált EBIT-marzs) 17,2 százalékra nőtt az előző évi 17,0 százalékról. Ez főként a kedvező üzleti mixnek volt köszönhető.

Consumer Brands üzletágban -1,6 százalékkal csökkent a szerves árbevétel (II. negyedév: +0,4 százalék). Az árbevétel nominálisan elérte a 4907 millió eurót (II. negyedév: 2422 millió euró), ami -6,8 százalékkal marad el az előző év azonos időszakának értékétől. Az üzletág árai kedvezően alakultak 2024 első félévéhez képest. Ezzel szemben a volumenek csökkentek, főként a kulcsfontosságú piacokra, például Észak-Amerikára és Európára jellemző kihívásokkal teli fogyasztói környezet miatt.

Az év első felében a Laundry & Home Care üzleti területen -2,6 százalékkal csökkent (II. negyedév: -0,9 százalék) az árbevétel. A Home Care szegmensben ezzel együtt növekedés volt tapasztalható, elsősorban a Diswashing kategória lendületes szerves árbevétel-bővülése nyomán. Ezzel szemben a Laundry Care szegmensben csökkent az árbevétel. A Hair üzleti terület 0,9 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el az év első hat hónapjában (második negyedév: +3,2 százalék). A Consumer szegmensben pozitívan alakult a szerves árbevétel, elsősorban a Hair Colorants és a Hair Styling kategória rendkívül erős fejlődésének köszönhetően. A Professional szegmens szerves árbevétele némileg visszaesett a kihívásokkal teli fogyasztói környezetben, különösen az észak-amerikai régióban. Az Other Consumer Businesses üzleti terület -4,2 százalékos szerves árbevétel-csökkenést könyvelhetett el az első félévben (II. negyedév: -1,7 százalék), elsősorban a Body Care szegmens teljesítményének kedvezőtlen alakulása miatt az észak-amerikai és az európai régióban.

korrigált üzemi eredmény az előző évi szinttől némileg elmaradva 748 millió eurót tett ki. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (korrigált EBIT-marzs) ugyanakkor jelentős mértékben, 15,3 százalékra nőtt a 2024. első félévi 14,3 százalékról. Ezt a fejlődést elsősorban a portfólió folyamatos felértékelése és az ellátási lánc optimalizálásával elért megtakarítások eredményezték.

Folytatódott a Céltudatos Növekedési program megvalósítása 

2025 első felében a Henkel tovább folytatta céltudatos növekedési programja stratégiai prioritásainak sikeres megvalósítását, és jó eredményeket ért el.

A kihívásokkal teli piaci környezetben segíti a versenyképesség és az ellenálló képesség erősítését, hogy a Henkel Adhesive Technologies üzletága tudatosan a mobilitás, a konnektivitás, a digitalizáció, az urbanizáció és a fenntarthatóság globális megatrendjeire összpontosít. A fenntarthatóság területén például a Henkel hatékony, környezethatékony megoldásokkal támogatja különböző iparágakban tevékenykedő ügyfeleit környezetvédelmi céljaik elérésében. A Consumer Brands üzletágban a Henkel továbbra is portfóliójára összpontosított. A 10 legnagyobb márka jelenleg az árbevétel mintegy 60 százalékát teszi ki. A második negyedévben ez a top 10 márka több mint 3 százalékos szerves árbevétel-növekedést ért el az ár és a volumen kiegyensúlyozott alakulásának köszönhetően.

Versenyképességének további erősítése érdekében a Henkel a vonzó üzleti területeken erős innovációira összpontosít. Ezek is hozzájárultak mindkét üzletág növekedéséhez 2025 első felében. Az Adhesive Technologies üzletág fémcsomagolási területén a Henkel magas egyszámjegyű növekedést ért el azzal, hogy a piacot megelőzve, célzottan a fenntartható és ügyfélközpontú innovációkat helyezi előtérbe. Jó példa erre a piac első alacsony hőmérsékletű és fékezett habzású italdoboz-tisztítójának alkalmazása. Ez az innováció jelentős energiamegtakarítással és akár 25 százalékkal alacsonyabb vízfogyasztással támogatja a hatékony és fenntartható italdobozgyártást. A Henkel megháromszorozta méretét ezen a területen az elmúlt három évben. A Consumer Brands üzletágban az új Creme Supreme márka további piacokon történő folyamatos bevezetése is hozzájárult a Consumer Coloration kategória jelentős növekedéséhez a második negyedévben. A Creme Supreme a piac első innovatív kötéserősítő technológiát alkalmazó ápoló hajfestéke. Mikrokapcsolatokon keresztül erősíti a haj szerkezetét, és jobban összetartja a hajrostokat. Emellett a hajszálakon védőréteget képezve gátolja a töredezést.

„A gyengén induló 2025-ös pénzügyi év második negyedévére sikerült jelentősen felfuttatnunk az árbevételt – különös tekintettel a fogyasztói üzletágra. Ugyanakkor mindkét üzletágban sikerült számottevően tovább növelnünk a nyereségességet” – mutatott rá Carsten Knobel. „Ez világosan mutatja, hogy a Henkel átalakulása máris meghozta első sikereit. Folytatjuk az átalakulási programot, hogy hosszú távon is javítsuk pozíciónkat, és még versenyképesebbek legyünk. A Henkelt a sikeres jövőre felkészítve alakítjuk át, és egyértelmű stratégiánkkal jó úton haladunk a fenntartható nyereséges növekedés felé.”

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk