„Az új BMW F 450 GS formájában a BMW Motorrad egy igazi BMW GS modellel gazdagítja a 48 lóerős A2 kategóriát. Az újdonság hűen testesíti meg a GS motorkerékpárok lényegét: felpattanni, megtekerni a gázkart és elmerülni az élvezetekben – úgy, hogy közben a nyeregben ülő tökéletesen uralja a helyzetet és jóleső magabiztosság tölti el. A kis tömeg, a kiemelkedő teljesítmény, valamint az agilitás és a stabilitás patikamérlegen kimért egyensúlya egyedülállóan intuitív vezetési élményt biztosít. A pontos kezelhetőségnek és a GS-univerzumban felhalmozott tapasztalatok felhasználásának köszönhetően a motor járt és a járatlan úton egyaránt lenyűgözően teljesít. Az F 450 GS olyan társ, akire mindig lehet számítani. Felesleges sallangoktól mentes, robusztus és mindig készen áll egy kis kalandra. Egy olyan motorkerékpárról van szó, amely igazodási pontot jelent a sportos adventure kategóriában” - mondtaMarkus Flasch, a BMW Motorrad vezérigazgatója
Az új BMW F 450 GS: a BMW GS megfellebbezhetetlen szakértelme a 48 lóerős A2 kategóriában, ikonikus BMW GS ruhába öltöztetve.
Az új BMW F 450 GS új fejezetet nyit a GS modellcsalád történetében azzal, hogy a jármű jól bevált GS-technológiáival és emblematikus dizájnjával a 48 lóerős A2 kategória vásárlóit célozza meg.
A BMW Motorrad már a 2024-es EICMA nemzetközi motorkiállításon fellebbentette a fátylat egy olyan teljes értékű GS-modellről, amellyel kifejezetten a közepes hengerűrtartalmú motorkerékpárok kategóriájának vevőközönségét kívánja megcélozni.
A BMW F 450 GS sorozatgyártású változata pedig tökéletesen hozza is mindazt, amit kell: egy sokoldalú mindenes, amely mesterien ötvözi a kiváló hétköznapi használhatóságot, a sportos dinamizmust, a hosszú utakon is kifogástalan kényelmet, valamint a terepképességeket. A „GS Trophy” nevű felszereltségi változat szorosan a koncepciójármű nyomdokain jár. A verzió megörökölte a tanulmány látványos dizájnnyelvét, magas minőségét és high-tech komponenseit, köztük a maximális teljesítményt és a tömeg leszorítását szolgáló magnézium alkatrészeket.
Kiegyensúlyozott teljesítmény–nyomaték arányával, alacsony tömegével és a GS modellek sajátosságának számító kiváló ergonómiájával az F 450 GS már a legelső métertől élvezetes és magabiztos motorozást biztosít. Az új F 450 GS tehát a klasszikus GS-szellemiséget modern, az elérhetőségre, mint központi értékre tekintő, ugyanakkor az erőt kihangsúlyozó megközelítéssel ötvözi.
„A BMW F 450 GS-sel egy igen széles vásárlói bázist szólítunk meg. E motorkerékpárt azok figyelmébe ajánljuk, akik nagyra értékelik a csúcsszintű agilitást, a sokoldalúságot, a teljes motorozási élményt és a legmodernebb technikákat – függetlenül attól, hogy a mindennapi jövés-menéshez, netán a hosszú túrákhoz keresnek-e maguknak kétkerekű társat, vagy csupán csak egy könnyű, dinamikus és nem túlkomplikált motorra vágynak. A mostanság megfigyelhető, a „downsizing” irányába ható trend – amelynek nyomán a nagy és nehéz motorokról kompakt méretű, sokoldalú gépekre ülnek át az emberek – kiváló magyarázat arra, hogy miért is olyan nagy a kereslet a kategória iránt. Az F 450 GS a játékosság, a manőverezhetőség, a dinamizmus és a pompás felszereltség erényeit gyúrja egybe – anélkül, hogy akárcsak egy jottányi kompromisszumra kényszerítene a minőség vagy a műszaki tartalom terén” - nyilatkozta Astrid Neudecker, a BMW F 450 GS termékmenedzsere.
A modell egyik legjelentősebb műszaki különlegessége a BMW Easy Ride Clutch (ERC), amely a centrifugális tengelykapcsoló evolúciójának eredményeként született meg. A rendszernek köszönhetően menet közben nem kell a kuplungkarral bajlódni. Ez minden szituációra igaz, legyen szó az elindulásról vagy éppen a nehéz terepmanőverek közepette történő sebességváltásról. A BMW Motorrad e tekintetben is új mércét állít a járműkategóriában.
Már a piaci bevezetés idején is számos vonzó kiegészítő felszerelés lesz elérhető (pl. Akrapovic kipufogódob), a vevő tehát egy olyan csomagra tehet szert, amelyben egyszerre van jelen a sportos dinamizmus, a műszaki innováció és a GS-génkészlet.
Üres papírlapon született nagy durranás: megbízható társ úgy az aszfalton, mint arról letérve.
A teljesen új fejlesztésű BMW F 450 GS egy sportos túraenduró, amely azzal járul hozzá a BMW Motorrad modellkínálatának még értékesebbé tételéhez, hogy fejlesztői a kiváló menettulajdonságokra, az ütős teljesítményre, a strapabíróságra, valamint az elérhetőségre helyezték a hangsúlyt.
Az újdonság formatervezői következetesen érvényesítették az aktuális GS dizájnnyelvet. Az olyan ikonikus részletek, mint a LED-es első lámpa „X”-et formázó nappali menetfénye, valamint a jellegzetes „flyline” már első pillantásra nyilvánvalóvá teszik, hogy a modell a BMW Motorrad GS-családjának tagja.
Teljesen áttervezett, sima futású és karakteres soros kéthengeres motor 135 fokos forgattyúcsap-eltolással a dinamizmustól áthatott motorozási élményért úgy az aszfalton, mint terepen.
A BMW F 450 GS szíve a teljesen új fejlesztésű soros kéthengeres, üzemanyag-befecskendezéses motor, amelyhez a jobb oldalon csatlakozik a rozsdamentes acél kipufogórendszer. Az új F 450 GS motorja – amely 35 kW (48 LE) teljesítményt ad le 8750-es percenkénti fordulatnál, 43 Nm-nyi nyomatéka pedig 6750-es percenkénti fordulatszámon jelentkezik – tekintélyes teljesítményével és harapósságával győz meg. A high-tech anyagok alkalmazásának, valamint az optimális belső súrlódásnak köszönhetően ezeket az értékeket egy kereken 420 köbcentis motor hozza. Mindez így együtt a kéthengeres A2-es kategória legkompaktabb és legerősebb erőforrásává avatja az egységet. Amellett, hogy a motor megfelel a szigorú EU5+ emissziós szabvány előírásainak, nagyon csínján bánik az üzemanyaggal is, hiszen csupán 3,8 litert fogyaszt belőle 100 kilométerenként. Ez azt jelenti, hogy a 14 literes tankkal 350 kilométer tehető meg. A szervizintervallum itt is 10 000 kilométer, mint ahogyan a többi BMW motorkerékpár esetében.
A motorkerékpár-piacon egyedülálló módon a motornál 135 fokos forgattyúcsap-eltolást alkalmaznak. Ez, valamint az egy kiegyensúlyozó tengely igazi műszaki csemegévé avatja az erőforrást. A kialakítás karakteres, érzelmekkel teli motorozási élményt biztosít, ugyanakkor egészen minimális szintre szorítja vissza a nemkívánatos vibrációkat.
Easy Ride Clutch (ERC) tengelykapcsoló a dinamizmus, valamint a használati és a menetkényelem jelentős mértékű fokozásának szolgálatában.
A BMW F 450 GS egyik legnagyobb műszaki érdekessége az Easy Ride Clutch (ERC) elnevezésű tengelykapcsoló. Ennek lelke a tengelykapcsolóba beépített centrifugális egység, amely
a motor fordulatszámának megfelelően kuplungol. A rendszer alapáron jár a GS Trophy változathoz, az összes többihez pedig kiegészítő felszereltségként érhető el. A Pro váltóasszisztenssel együtt az ERC teljesen szükségtelenné teszi a karral való kuplungolást úgy elinduláskor, mint a kihívásokat támasztó manőverek közben.
A kuplungkar ettől függetlenül még ott van, hogy a motoros bármikor beavatkozhasson, ha erre szükség van – így például akkor, ha az első kereket az útba kerülő akadály fölé akarja emelni, vagy uralhatóbbá szeretné tenni a motort csúszós felületen való leereszkedéskor.
Műszaki szempontból az ERC alapja egy centrifugális tengelykapcsoló. A hagyományos rendszerekkel ellentétben az ERC zárva marad túlfutáskor. Mindez a hagyományos kuplunghoz hasonlatosan természetessé, kellemesen megszokottá és kiszámíthatóvá teszi motorkezelést. A motorfék egészen a teljes megállás pillanatáig aktív marad. Amikor a motor eléri az alapjárati fordulatszámot, az ERC automatikusan old, amivel megbízhatóan elejét veszi a motor lefulladásának.
A rendszer fokozza a dinamizmust, uralhatóbbá teszi a motort és növeli a kényelmet manőverezéskor és városi forgalomban ugyanúgy, mint a kanyargós utakon vagy éppen terepen.
Hatfokozatú sebességváltó és a bal oldalon elhelyezett szekunder meghajtás. Pro váltóasszisztens a gyors, kuplungolás nélküli fel- és visszaváltásokhoz.
Az ERC-hez hasonlóan frissen kifejlesztett hatfokozatú sebességváltó egy „x” gyűrűs láncon keresztül adja át a nyomatékot a szekunder meghajtásnak. A kuplunghasználat nélküli gyors fel- és visszaváltások lehetővé tételének érdekében az alapkivitel kivételével az új F 450 GS-hez alapból jár a Pro váltóasszisztens. Az alapkivitelű változathoz utólagosan vásárolható meg az asszisztens.
„Rain”, „Road” és „Enduro” menetmódok, valamint ABS Pro, DBC, DTC és MSR (motorcsúszásinyomaték-szabályozás) alapfelszereltségként a magas szintű motorozási élményért és biztonságért. Az Exkluzív felszereltségi szinttől kezdődően ez kiegészül az „Enduro Pro” móddal.
A BMW F 450 GS alapból három menetmódot kínál. A „Rain”, a „Road” és az „Enduro” módok jóvoltából a motorkerékpár viselkedése az egyéni preferenciákhoz igazítható. Szériában jár továbbá az ABS Pro, a dinamikus fékezéssegítő (DBC), a dinamikus kipörgésgátló (DTC), valamint a motorcsúszásinyomaték-szabályozás (MSR).
A kiegészítő, az Exclusive felszereltségi szinttől felfelé rendelkezésre álló „Enduro Pro” módot – amelyben a hátsó keréknél hatástalanítható az ABS – a durva mintázatú terepgumikhoz hangolták.
Az új fejlesztésű acélcsőváz optimális merevséget, robusztusságot és precíz irányíthatóságot szavatol. A rövid tengelytáv jóvoltából a gép nagyon fordulékony, ami játékosságot visz a motorozásba.
Az említetteken túl az új BMW F 450 GS teljesen új futóműkoncepcióval érkezik. A fejlesztők előtt elsődleges célként a játékos vezethetőség, a nyeregbe való könnyű felszállás biztosítása, a kimagaslóan precíz irányíthatóság és a megingathatatlan menetstabilitás elérése lebegett. A BMW F 450 GS különleges rácsszerkezetű csőváza hegesztett acélcsövekből és kovácsolt elemekből áll. A könnyű, ugyanakkor robusztus vázba szervesen épül be a teherviselő elemként is szolgáló soros kéthengeres motor.
Elöl a kerékvezetés feladatát fordított KYB teleszkópvilla látja el, míg hátul ugyanezt a progresszív csillapítással ellátott KYB központi rugóstagra és az öntött, üreges alumíniumöntvény kettős lengőkarra bízták.
Az első kerék vezetéséről a nagy torziós merevségű, fordított, 43 milliméter átmérőjű teleszkópvilla gondoskodik. A Sport és a GS Trophy változatok úgynevezett „sportfutóművet” kapnak. A villa állítható húzó- és nyomófokozati csillapítással rendelkezik. A hátsó kerék vezetését a zárt, ennélfogva extrém módon merev, ugyanakkor könnyű, üreges alumíniumöntvényből készült kettős lengőkar biztosítja, amelyhez közvetlenül csatlakozó, a versenyzés világából származó, ebben a szegmensben egyedülállónak számító, a rugóút-hosszúság függvényében változó csillapítású KYB központi rugóstag (állítható előfeszítéssel és húzásfokozat-csillapítással) tartozik.
A BMW GS jellemz ő felhaszn á l á si ter ü leteihez illeszked ő kerekek é s gumiabroncsok.
Az új BMW F 450 GS könnyű, ugyanakkor robusztus öntött alumínium kerekeket kap. Ezeken belső nélküli, közúti- és terephasználatra egyaránt alkalmas, elöl 100/90-19, hátul 130/80-17 méretű abroncsok feszülnek. Az eredeti BMW Motorrad tartozékok választékából keresztküllős kerekek is elérhetők.
A nagy teljesítményű, BMW Motorrad ABS Pro blokkolásgátlóval kiegészített fékrendszer még a motor bedöntött helyzetében is gondoskodik a kellően hatásos lassításról. A biztonságot növeli továbbá a Dinamikus fékerő-szabályzás (DBC), valamint a Dinamikus féklámpa is.
Az új BMW F 450 GS első kerekét 4 dugattyús, fix Brembo féknyereggel ellátott, 310 milliméter átmérőjű tárcsafék lassítja rendkívül hatásosan és stabilan. A hátsó keréknél 240 milliméter átmérőjű tárcsával és 1 dugattyús, úszó nyereggel ellátott fék teljesít szolgálatot.
Az új BMW F 450 GS alapfelszereltségként kapja meg a BMW Motorrad ABS Pro blokkolásgátlót. Az ABS Pro kanyarban való fékezéskor azzal növeli a biztonságot, hogy a motor bedöntött állapotában engedi érvényesülni az ABS-t. A Dinamikus fékerő-szabályzás (DBC) még a nehéz helyzetekben is biztonságosabbá teszi a fékezést azzal, hogy megakadályozza a nem szándékos gázadást. A Dinamikus féklámpa pedig hatásosan hívja fel a követő járművek vezetőit arra, hogy az előttük haladó motor fékez.
Optimális ergonómia és felszereltség a kényelmes, játékossággal teli, agilis közúti- és terepmotorozáshoz.
Az aprólékos gondossággal kialakított ergonómiai háromszög, a magas, kúpos alumíniumcsőből készült, a nyeregben ülő testéhez közeli kormány minden körülmények között ideális vezetői pozíciót szavatol. A test és a térd mind a nyeregben ülve, mind onnan kiállva jól megtámaszkodik a burkolatokon, valamint az alattuk elhelyezett, 14 literes üzemanyagtartályon. A tulajdonosok egyedi igényeit a nagy választékban elérhető kiegészítők – amelyek között a kormánymagasító ugyanúgy megtalálható, mint a raliülés –, valamint a választható alacsony ülés hivatottak kiszolgálni.
A háromféle ülésmagasság-változat, az állítható fék- és kuplungkar, a kormánymagasító, a lábat stabilan magtartó lábtámaszok, az állítható váltókar és fékpedál optimális kényelmet nyújtanak mind az épített úton, mind pedig arról letérve.
Az új BMW F 450 GS alapáron kétrészes üléssel (845 mm) érkezik. Az egyéni igények az eredeti BMW Motorrad tartozékok kínálatából megvásárolható alacsony, fekete vezetőüléssel (830 mm) és a magas, fekete/fehér/piros raliüléssel (865 mm) elégíthetők ki. A széria kivitelű állítható kormány, valamint az opcionális, ezüstszínű, eloxált alumíniumból készült 20 milliméteres kormánymagasító további testreszabási lehetőségeket kínál.
Az új BMW F 450 GS alapfelszereltségként levehető gumi taposóbetétekkel – amelyeknek bordázott profilja különösen ideális terepen – ellátott lábtartórendszerrel rendelkezik. Rendkívül praktikus, hogy a fékpedál magassága két lépésben, összesen 20 milliméterrel megnövelhető, hogy közúton és terepen mindenki megtalálja a számára ideális pozíciót. A sebességváltó kar magassága is állítható.
Az Enduro lábtartók az Exclusive felszereltségtől kezdődően részei az alapfelszereltségnek, a többi szinthez pedig tartozékként vásárolhatók meg.
Kimagasló tulajdonságok úgy a túrázás, mint a hétköznapi használat során az időjárás viszontagságai elleni magas szintű védelem, valamint a jól átgondolt tárolási koncepció jóvoltából.
A külön megvásárolható tartozékként elérhető szélvédők moduláris kialakítása teret enged a testre szabásnak. A kívánt felhasználási területnek és az egyéni preferenciáknak megfelelően az ügyfél választhatja a magas Tour (állítható magasságú), illetve a víztiszta vagy színezett Rally szélvédőt. Mindennek köszönhetően az új BMW F 450 GS komfortja, valamint szél- és csapadékvédelme az egyéni elvárásokhoz igazítható.
Az eredeti BMW Motorrad tartozékok, köztük a motorvédő elemek és bukócsövek, az elülső protektorok és egyéb védőfelszerelések esés vagy borulás esetén hatékonyan védik meg a motorkerékpárt a sérülésektől.
A speciális tartozékok széles választéka – amelyben ugyanúgy megtalálhatók az oldal- és hátsó táskák, mint a henger- és a tanktáskák, a csomagtartók, valamint a top case-ek – maximális rugalmasságot ad a tulajdonosnak, bármilyen célra is kívánja használni motorját.
Nagy teljesítményű LED-es lámpák alapfelszereltségként. A nyeregben ülő egyik fő kapcsolódási pontja motorjával a tökéletesen leolvasható, 6,5 colos TFT-kijelző, amely bőségesen elegendő információt közvetít és sok funkciót tömörít. A műszeralon van egy praktikus USB-C csatlakozó is.
Az új BMW F 450 GS alapfelszereltségként kapja meg az ikonikus, „X”-et formázó nappali menetfénnyel ellátott LED-es első fényszórót. Az F 450 GS irányjelzői és visszajelző lámpái ugyancsak LED-technológiájúak.
A nagyméretű, 6,5 colos TFT-kijelző ugyancsak alapáron jár az új BMW F 450 GS-hez. Az általa biztosított információbőség, a kijelzési minőség, valamint – végül, de nem utolsó sorban – a felhasználóbarátság prémium színvonalú. A kijelzőn kétféle, a BMW GS-világhoz illeszkedő felület jeleníthető meg: az egyik a Pure Ride, a másik pedig a Sport kijelzés, amely részletes információt ad a DTC működéséről, a fékerőről és a dőlésszögről. Mindemellett az egység lehetővé teszi a menet közbeni telefonhívás-bonyolítást, a zenehallgatást és a navigálást.
Az új BMW F 450 GS négy felszereltségi változata.
Az új BMW F 450 GS négyféle felszereltségi változatban kapható: az alapmodell szerepét a Cosmic Black színben kapható BMW F 450 GS Basis tölti be. Az ugyancsak Cosmic Black színben elérhető BMW F 450 GS Exclusive felszereltsége már tartalmazza a terep lábtartókat, a markolatvédőket, a műanyag alsó blokkvédőt, a Pro menetmódokat, a Pro váltóasszisztenst és a víztiszta szélvédőt is.
A következő változat a Racing Red színű BMW F 450 GS Sport, amelynek felszereltsége a terep lábtartókkon, a markolatvédőkön, a műanyag alsó blokkvédőn, a Pro menetmódokon, a Pro váltóasszisztensen és a víztiszta szélvédőn túl tartalmazza a sportfutóművet is (KYB villa állítható előfeszítéssel és húzófokozat-állítássas.). A negyedik variáns, egyben a kínálat csúcsa a Racing Blue metál BMW F 450 GS Trophy. Ennek felszereltsége többek között terep lábtartókból, fehér markolatvédőkből, Pro menetmódból, Pro váltóasszisztensből, sportfutóműből, színezett Rally szélvédőből, valamint alumínium blokkvédőből áll. Ehhez a szinthez már jár a centrifugális tengelykapcsoló új, továbbfejlesztett változata, az Easy Ride Clutch (ERC) is.
Az új BMW F 450 GS főbb jellemzői:
- Amire a fejlesztéskor összpontosítottak: kitűnő menettulajdonságok, ütős teljesítmény, strapabíróság és egyszerű felszállás a nyeregbe.
- Egyedülálló tömeg–teljesítmény arány az A2 kategóriában: 48 lóerő a mindössze 178 kg menetkész tömeghez.
- Sportos kalandmotor soros kéthengeres motorral, amely 35 kW (48 LE) legnagyobb teljesítményét 8750-es, 43 Nm-es maximális nyomatékát pedig 6750-es percenkénti fordulatszámon adja le.
- Karakteres, a kiegyensúlyozó tengelynek és a 135 fokos forgattyúcsap-eltolásnak köszönhetően elképesztően finom járású motor.
- Négy vonzó felszereltségi variáns:
-
- BMW F 450 GS Basic.
- BMW F 450 GS Exclusive (többek között terep lábtartókkal, markolatvédőkkel, blokkvédővel, Pro menetmódokkal, Pro váltóasszisztenssel és víztiszta szélvédővel).
- BMW F 450 GS Sport (többek között terep lábtartókkal, markolatvédőkkel, blokkvédővel, Pro menetmódokkal, Pro váltóasszisztenssel, víztiszta szélvédővel és sportfutóművel).
- BMW F 450 GS Trophy (többek között terep lábtartókkal, fehér markolatvédőkkel, Pro menetmódokkal, Pro váltóasszisztenssel, színezett Rallye szélvédővel, sportfutóművel, alumínium blokkvédővel és Easy Ride Clutch tengelykapcsolóval).
- Easy Ride Clutch (ERC) a lényegesen jobb járműkezelésért és menetkomfortért, valamint a fokozott dinamizmusért, alapfelszereltségként a GS Trophy felszereltségi szinthez; az ERC utólagosan a többi modellváltozathoz is megvásárolható.
- Hatfokozatú sebességváltó és a bal oldalra szerelt szekunder meghajtás. Pro váltóasszisztens a kuplungolás nélküli, gyors fel- és visszaváltásokhoz.
- Jobb oldali, rozsdamentes acél kipufogórendszer két katalizátorral.
- „Rain”, „Road” és „Enduro” menetmódok, valamint ABS Pro, DBC, DTC és MSR alapáron a magas szintű motorozási élményért és biztonságért. Az Exclusive felszereltségi szinttől jár a kiegészítő „Enduro Pro” menetmód is.
- Új fejlesztésű acélcsőváz az optimális merevségért, robusztusságért és a precíz irányíthatóságért. Rövid tengelytáv és kompakt befoglaló méretek.
- Elöl fordított KYB teleszkópvilla, hátul üreges alumíniumöntvény kettős lengőkar.
- A BMW GS motorkerékpárok jellegzetes felhasználási területeihez illeszkedő kerekek és gumiabroncsok.
- Nagy teljesítményű Brembo fékrendszer BMW Motorrad ABS Pro blokkolásgátlóval kiegészítve a még a motor bedöntésekor is biztonságos fékezésért. Dinamikus fékerő-szabályozás (DBC) és Dinamikus féklámpák, mint további biztonsági funkciók.
- Optimális ergonómia és felszereltség az aszfalton és terepen egyaránt kiegyensúlyozott, egyszersmind dinamikus motorozásért.
- Magas szintű túra- és utazási alkalmasság.
- Állítható sebességváltó-karral és fékpedállal kiegészített, közúton és terepen egyaránt remekül beváló lábtartók.
- Állítható fék- és kuplungkar alapáron.
- Markolatfűtés alapáron.
- Nagy teljesítményű LED-es első fényszóró és további fényforrások alapáron.
- Connectivity és példás funkcionalitás a nagyméretű, tökéletesen leolvasható, 6,5 colos TFT-kijelzőbe sűrítve.
- Praktikus USB-C csatlakozó a műszerfalon.
- Bőséges mennyiségű testreszabási lehetőség az eredeti, prémium minőségükről híres BMW Motorrad tartozékok jóvoltából. A kínálat néhány eleme:
- Keresztküllős kerekek.
- A többféle elérhető szélvédővariáns által biztosított átfogó szél- és csapadékvédelem.
- Poggyászrendszerek.
- Kormánymagasítók.
- Többféle ülésváltozat (Rally ülés, alacsony ülés).
- Alumínium blokkvédő.
-
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk