Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Impact | 2024. október 31.

A JYSK 2032-re több mint felével csökkenti karbonlábnyomát

A Science Based Targets kezdeményezés - SBTi (Tudományos alapú célok) egy nemzetközi klímavédelmi szervezet, amely szabványok kidolgozásával teszi lehetővé a vállalatok és pénzintézetek számára, hogy üvegházhatású gázkibocsátás csökkentési célokat határozzanak meg és hatékonyan vállaljanak részt a klímaváltozás elleni küzdelemben.

„Büszkék vagyunk arra, hogy a Science Based Targets Initiative jóváhagyta a klímacéljainkat. A fenntarthatóság alapvető része a vásárlóink, a munkatársaink és a bolygónk iránti elkötelezettségünknek. Mivel kibocsátásaink többsége a termékgyártásból származik, a céljaink elérése érdekében a beszállítóinkkal együtt kell eredményeket felmutatnunk. Úgy gondolom, hogy az elkövetkező évekre ambiciózus és hatékony célokat tűztünk ki, amelyek a vásárlóinkra, az értékláncunkra és a munkahelyeinkre összpontosítanak. Szeretnénk, ha a fenntarthatóság elérhető és megfizethető lehetőség lenne vásárlóink számára, amikor a JYSK kínálatában válogatnak” - mondta Rami Jensen, a JYSK elnök-vezérigazgatója.

A legnagyobb kibocsátáscsökkentést a beszállítókkal együttműködve érik el

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a JYSK teljes üvegházhatású gázkibocsátásának 93%-a a beszállítóitól vásárolt termékek, és szolgáltatások révén keletkezik. A jóváhagyott célkitűzések részeként a JYSK arra fogja ösztönözni beszállítóit, hogy mérjék fel saját kibocsátásaikat és fenntarthatósági céljaikat, és a 2028-as pénzügyi év végéig minősíttessék azokat az SBTi-vel.

A JYSK új fenntarthatósági stratégiája és a most jóváhagyott kibocsátás-csökkentési céljai a vállalat sokéves felelős üzleti tevékenységén alapulnak. A JYSK közel két évtizede tagja a Dán Erdőgazdálkodási Tanácsnak (Forest Stewardship Council®, FSC® N001715). 2025. január 1-től a JYSK által vásárolt minden fa-, karton- és papírtermék, valamint csomagolás FSC-tanúsítvánnyal rendelkezik majd.

A JYSK törekszik a termékekben és csomagolásban felhasznált műanyag mennyiségének csökkentésére is. Az újrahasznosított műanyagból készült SMARTSTORE dobozaik 100%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek. Emellett a JYSK eltávolította a műanyag csomagolást az ágyneműkről és lepedőkről, függönyökről, valamint a raklapok tetejéről is.

A Better Cotton a világ legnagyobb fenntarthatóbb pamuttermelési kezdeményezése, amelynek tagjaként a márka vállalta, hogy 2025-től minden új textiltermékéhez fenntarthatóbb forrásból származó pamutot használ. A JYSK textiltermékeinek túlnyomó többsége, valamint a paplanok és párnák nagy része rendelkezik az OEKO-TEX STANDARD 100 tanúsítvánnyal is, amely azt jelzi, hogy a termékek nem tartalmaznak az egészségre és környezetre ártalmas anyagokat.

A JYSK a Global Recycled Standard (GRS) tanúsítvánnyal is rendelkezik, amely célja a hulladék minimalizálása és az újrahasznosított anyagok használatának növelése a termékekben.

A vállalat elkötelezett a beszállítói láncában dolgozók alapvető jogainak tiszteletben tartása mellett is, ezért 2006-ban, az elsők között csatlakozott Dániában az Amfori-hoz, egy globális üzleti egyesülethez, amely a fenntartható kereskedelmet támogatja, és segíti a vállalkozásokat szociális és környezeti teljesítményük javításában.

Kibocsátáscsökkentés a JYSK ecseri elosztóközpontjában

Bár a JYSK saját működése a cég teljes kibocsátásának csak kevesebb mint 2%-át teszi ki, a JYSK ezen a területen is aktívan dolgozik a karbonlábnyomának csökkentésén.

Ennek egyik módja a megújuló energiaforrások használata, például napelemek telepítése a JYSK elosztóközpontjaiban, valamint már 23 JYSK áruházon található napelem. A kezdeményezésnek már több országban látványos eredményei vannak: a felhasznált energia akár 30%-át napelemekkel biztosítják.

A JYSK Ecseren 2022-ben megnyílt regionális, hat ország 320 áruházát kiszolgáló logisztikai központja is hozzájárul JYSK fenntarthatósági céljainak eléréséhez. Az ecseri létesítmény beindításával a JYSK évi 4,5 millió kilométer közúti teherfuvarozást tud megspórolni, ami évente nagyjából 3600 tonna szén-dioxidot jelent. Magában a központban a tetőn hatezer négyzetméteren telepítettek napelemeket, a melegvíz-ellátást napkollektorokkal támogatják, a fűtési igényt hőszivattyúval csökkentik. Az elosztóközpontban csak elektromos targoncák vannak, a parkolóban pedig elektromosautó-töltők várják a JYSK dolgozóit és a látogatókat.

„A JYSK-nél minden szinten törekszünk arra, hogy minimalizáljuk környezeti hatásunkat, és hosszú távon fenntartható megoldásokat építsünk be működésünkbe. Az ecseri elosztóközpontban megújuló energiára alapozott technológiákat is alkalmazunk, amelyek nemcsak az energiafelhasználásunk csökkentését segítik, hanem egyben példát is mutatnak arra, hogyan lehet a fenntarthatóságot a mindennapi működés részévé tenni. A JYSK-nél a fenntarthatóság alapvető érték, és elkötelezettek vagyunk az olyan innovatív megoldások támogatása mellett, amelyek a környezetet helyezik előtérbe” – mondta Jaroslaw Sobczyk, a JYSK ecseri logisztikai központjának vezetője.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk