Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. október 31.

TERRITORY Influence: így vásárolunk a Black Friday idején

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a TERRITORY Influence közzétette legújabb riportját, amely a fogyasztók vásárlási szokásait elemzi a 2023-as Black Friday során. A nyolc európai országban, köztük Magyarországon is elvégzett felmérés valódi betekintést nyújt a fogyasztók vásárlási preferenciáiba, a legfontosabb értékesítési csatornákba és az influencerek szerepébe a vásárlással kapcsolatos döntések meghozatala során.

A riport legfontosabb megállapításai:

  • Generációs preferenciák: a Milleniálok (69%) és a GenZ (67%) a legaktívabb vásárlók. Ezzel szemben az X generáció képviselői dominálnak a költekezés tekintetében, 33%-uk nyilatkozott körülbelül 100 000 HUF-t meghaladó értékű vásárlásról.
  • Az online vásárlás elterjedtsége: a fogyasztók 70%-a vásárol online a Black Friday ideje alatt, és a legnépszerűbb termékek listáját olyan kategóriák vezetik, mint az elektronika és a divat.
  • A közösségi média és az influencerek befolyása: a fogyasztók 40%-a az Instagramot használja fő inspirációs forrásként a vásárláshoz. A GenZ fogyasztók (45%) különösen fogékonyak a felhasználók által generált tartalmakra (UGC) és az influencerek ajánlásaira, amelyek kulcsszerepet játszanak a vásárlási döntéseikben.

Kulcsfontosságú ajánlások a márkák számára:

  • Nano- és mikroinfluencerek: a tanulmány szerint a fogyasztók 41%-a jobban megbízik a nano- és mikroinfluencerektől származó ajánlásokban, mint a nagyobb tartalomgyártók ajánlásaiban. A kisebb, de hitelesebb tartalomgyártók bevonása kulcsfontosságúvá válik a fogyasztók bizalmának kiépítéséhez és az elkötelezettség növeléséhez.
  • Az UGC mint az elköteleződés motorja: a felhasználók által generált tartalom a marketing sarokkövévé vált. A fogyasztók, különösen a fiatalabb generációba tartozók, egyre inkább más felhasználók véleményére alapozzák vásárlási döntéseiket, ami rávilágít annak fontosságára, hogy a fogyasztókat bevonják a kampányokban való aktív részvételbe.
  • Kampányoptimalizálás: a Black Friday alatti vásárlási preferenciák elemzésével a márkák jobban megtervezhetik reklámkampányaikat, üzeneteiket az egyes korcsoportok és értékesítési csatornák sajátosságaihoz igazítva. Ez lehetővé teszi számukra, hogy pontosabban elérjék célközönségüket, és növeljék a kampányok hatékonyságát.

A teljes riportot itt találod: https://shorturl.at/JZSQa

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk