A Cofidis Magyarország a hitelek piacának egyik vezető szereplője. A vállalat hitelszakértőként a kezdetektől fogva arra törekszik, hogy egyszerű, átlátható és gyors megoldásokkal csökkentse az ügyfelekre háruló terheket. Mindezt formabontó, izgalmas, kreatív kampányok sorával kommunikálja az emberek felé. Nád-Kántor Mariannával, a Cofidis Magyarország márka-, és marketingkommunikációs vezetőjével beszélgettünk a Magyar Marketing Szövetséghez való csatlakozásuk kapcsán.
Mit jelent számodra a marketing és milyen szerepeit tartod a legfontosabbaknak?
Én a marketinget kevésbé kötöm az értékesítéshez. Ez nem azt jelenti, hogy nem vagyunk szoros kapcsolatban a sales-szel, és nem szabjuk az ő igényeikre a dolgokat, de én a marketinget inkább úgy kezelem, mint magát az üzletet. Az üzletet kell megérteni hozzá. Azt a bizniszt, amiben dolgozunk. Szeretek egy kis vállalkozói szemléletet is belevinni a munkámba, mindegy, milyen szektorról beszélünk. Ez igaz a jelenlegi pozíciómra és a korábbiakra is.
Dolgoztam szabadúszóként. Voltak kisebb ügyfeleim. Nagyon sokféle szektorban megfordultam, és mindig elsődlegesen abból indultam ki, mi az az üzlet, vállalkozás, vállalat, amiért dolgozunk. Mire jött létre, mi a küldetése, mi a missziója, mit szeretne adni az embereknek? Tágabb értelemben – nem csak a sales-re, az értékesítésre koncentrálva – szeretem megérteni az üzletet, és arra hozni megoldásokat. Nekem az a legfontosabb, hogy mindig az üzlet motorjában legyünk, hogy tudjuk, mi a stratégia, merre haladunk, mi a küldetésünk, mit akarunk adni, és ki a célközönségünk. Egy szóval szélesebb körben értelmezem a marketing és a kommunikáció szerepét.
Mire vagy a legbüszkébb eddigi szakmai pályafutásod során?
Igazából abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy mindegyik vállalatomnál egy bizonyos szempontból különleges momentumban tudtam részt venni. Ilyen volt, például, a Vodafone-nál a márka belépése Magyarországra, egy vállalatnak a nulláról való elindulása. Ekkor még csak pár ember volt a cégnél. Volt egy launch team, akik bejöttek az országba, és velük kezdtük meg a munkát, tehát egyből belecsöppentünk a nemzetközi vérkeringésbe. Nagyon izgalmas volt. A Budapest Banknál volt egy rebranding: teljes átpozícionálás, új arculat, új kommunikációs platform, teljes vérfrissítés. Ott ez volt a legizgalmasabb időszak. A Sberbanknál nem töltöttem sok időt, de ott is egy rebranding folyamatba csöppentem bele. Éppen a Volksbankot vásárolták meg. Egy szóval, ott is találkoztam ilyen jellegű kihívással. Közben dolgoztam egy integrált kommunikációs ügynökségnél is. Ott azt tetszett, hogy egy kicsit átülhettem a másik oldalra, és szerintem ez egy olyan szemléletet adott, ami azóta is a hasznomra van. Egy ügynökségnél sokkal intenzívebb, mert 4-5 márkán is dolgozik az ember. Nagyon sok külsős partnerrel dolgozom, és ez a tapasztalat teljesen átdimenzionálta, hogyan állok az ilyen partnershipekhez és a márkához. Mindig próbálok nem belső emberként gondolkodni, aki hosszú évek óta ugyanannál a cégnél ül, mert szerintem az a marketingeseknek nagy veszély, ha belülről szemlélnek dolgokat. Én igyekszem kívülről ránézni egy márkára, és próbálom ezt a szemléletet megőrizni.
Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, ami most a leginkább foglalkoztat?
Az üzleti kihívást nem nagyon kell magyaráznom ilyen gazdasági környezetben. Annyira változó, annyira turbulens közgazdasági, ökonómiai, társadalmi, gazdasági helyzetben vagyunk, hogy elképesztően izgalmas feladatokkal kell megbirkóznunk. Nemzetközi cég lévén szerencsére van egy erős hátterünk, nemzetközi támogatásunk is. De így is kihívást jelent, hogyan tudunk reagálni ezekre a változó körülményekre egy ilyen szenzibilis piacon, mint a hitelezés, amiről mondhatjuk, hogy a gazdaság motorja, mert hitelezés nélkül nincs semmi.
A célunk az, hogy hosszútávra tudjunk tervezni. Ez az év szerintem nem csak a mi cégünknél, hanem az egész céges környezetben várakozó év. Ami nem azt jelenti, hogy nem csinálunk semmit, hanem épp ellenkezőleg, rengeteg dolgot csinálunk, de próbálunk A-tól Z-ig készíteni terveket, és rajta tartjuk a kezünket a változásokon. Sokkal többször kalibrálunk újra. Erre indultunk, de jó ez így? Ne inkább arra menjünk? Szerintem ez egy rendkívül izgalmas időszak, mert a hagyományos tervezéshez képest sokkal flexibilisebbnek, sokkal rugalmasabbnak kell lennünk, nagyon oda kell figyelnünk a tendenciákra és a fogyasztói hangulatra. Mi tartalmat is gyártunk, ilyen tartalom a tíz éve futó, negyedévente megjelenő hitelmonitor indexünk. Nagyon büszke vagyok rá, hogy ennek is a részese lehetek, mert jó visszatekintést ad, hogy mi volt tíz éve, milyen volt a hangulatindex, az emberek problémái, és hogyan reagáltak rájuk. Ezt nagyon mélyen elemezzük és figyeljük, és a piacnak és a médiának meg az embereknek is értékes tartalmat generálunk ebből.
Mi az az eredmény, amellyel elégedett lennél az idei év vonatkozásában?
Pont az előbb említett hitelmonitorunk az, amin csavartunk idén egyet, így még aktuálisabb lett. Ezt próbáljuk meg ebben az évben sikerre vinni. Eddig kettő negyedéves index jött ki 2023-ban, és úgy látjuk, hogy ez egy jó irány, tehát szeretnénk, ha ennek kézzel fogható KPI-ja lenne, és még egy lapáttal rá tudnánk tenni erre az eddig is jól működő dologra. Illetve, mi már a jövő évet tervezzük, az új kommunikációs kihívásokon és az olyan dolgokon gondolkodunk, amiket szeretnénk kommunikálni az ügyfelek felé, amik újdonságok a piacon. Azt tegyük hozzá, hogy ezen a piacon ritkán lehet nagy újdonságokkal előállni, de azért vannak a tarsolyunkban még dobások. Csak annyit mondhatok, hogy az egyik egy innováció a hitelezésben, a pénzügyi szektorban, amit szeretnénk még idén bevezetni, illetve a fenntartható, okos hitelezés kapcsán van egy másik ötletünk, amin szintén dolgozunk, és ezt is szeretnénk még év végén vagy jövő év elején bedobni a köztudatba.
Eléggé határfeszegető kommunikációnk van, ami nem megszokott a pénzügyi szektorban. Most is egy olyan, abszurd világot megmutató, és azt ellenpontozó, smart humort képviselő kommunikációs platformmal vagyunk kint, ami elég egyedi hangvétel a piacon, és úgy látjuk szakmailag és a tetszésindex alapján is, hogy szeretik az emberek. Ezt mindenképp sikerként könyveljük el. Először volt a „Hihetetlen, de igaz”, ezt folytatta a „Mission incredible” kampány. Mindig valamilyen üzenetre fűzzük fel ezeket a kreatív platformokat. Az idei a „Nem kell bármit bevállalnia”, és ennek vannak különböző epizódjai. Ezekből sokszor születnek mémek, és önálló életre kelnek.
Ez a határfeszegetés az én karrieremre egyébként is jellemző, mert a Budapest Banknál például mi vezettük be az Emese platformot, és az még mindig olyan szinten mém, hogy még egy pár évvel ezelőtt is egy konferencián egy vicces szituációban bekiabálták, hogy „Köszönjük, Emese”, és oltári nevetés volt. Nagyon büszke voltam, hogy még ennyi év után is fiatal, reklámszakmabeli emberek mémként használják ezt a szöveget. Itt a Cofidisnél meg elképesztően jó és kreatív, szakma és közönség által is elismert, okos humorral fűszerezett kommunikációnk van. Nagyon büszke vagyok rá, hogy ezeket be tudjuk emelni a pénzügyi szektorba.
Milyen célból léptetek be a Magyar Marketing Szövetségbe? És milyen értéket képvisel számotokra a tagság?
Tetszik, hogy ez a Szövetség túllép a határain, hogy nem csak egy szűk, marketingre és értékesítésre fókuszáló közösséget akar kovácsolni, hanem ki akar ebből törni, és széleskörű párbeszédet kezdeményez, üzleti szemléletet is behozva: Akár más területekről is jöjjenek résztvevők, vegyenek részt a párbeszédekben! Szektorok közötti átjárhatóság és párbeszéd - nekem ez tetszett meg. Illetve szimpatikus az a fenntartható üzleti modell is, amit a Szövetség felkarolt, és tudatosan épít.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk