Rövid interjúnkban bemutatkozik a marketing gyémánt díjas Seyu Solutions Kft. Vecsernyés Tamást, a cég ügyvezetőjét és társalapítóját kérdeztük az elmúlt két év szakmai kihívásairól és a jövő trendjeiről.
Az elmúlt 2 év jelentős kihívások elé állította a vállalatokat. Mennyire és milyen módon változtatta meg a pandémia a cégetek és az „ügyfeleitek” működését?
A 2018-as indulásunkkor egy nagyon szépen körvonalazott útvonalat építettünk fel a startupunk számára, ez vonatkozik termékfejlesztés, cégépítés, célpiac, marketing és értékesítési stratégiákra egyaránt. 2020 márciusa viszont keresztül húzott minden tervet és a túlélés vált az elsődleges prioritássá. Ezzel gondolom nem sok újdonságot osztottam meg, hiszen sokan voltunk ebben a cipőben. A túléléshez szélesebb körben kellett 'meríteni' egy szélesebb célpiacról, nem sportág specifikusan és így gyorsabb 'market-product fit' illesztést igényelt a cégünktől a világ. Mindemellett meg kellett tanulnunk gyorsabban elengedni a döntés és/vagy fizetni képtelen potenciális partnereket, ezzel is védve a saját kitettségünket és optimalizálva az erőforrásainkat. Az iparágunk számára, a sport tech felvevő piacára gondolva vannak pozitív hatásai is a pandémiának, amelyet immár érezni is tudunk. A konvencionális sportipari szereplők rájöttek, hogy a kiszolgáltatottságukat csak úgy tudják csökkenteni a szponzorok és szurkolók felé, ha olyan megoldásokat is a marketing portfóliójukba iktatnak, amelyek a pandémiai helyzettől függetlenül is tudnak funkcionálni. Az, hogy a teljes, globális sport szponzorációs értékesítéseknek mindössze 9%-a digitális felület, magáért beszél.
Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, amivel szembesülnötök kellett?
A célpiacunk edukálása a szolgáltatásunk által kínált üzleti előnyökre az egyik legnagyobb kihívásunk marketing szempontból, mindössze két okra rávilágítva. Az egyik az az, hogy a nagyon gyorsan változó fogyasztói igények kielégítésére ugyanolyan gyorsan jönnek ki a megoldások a sport tech piacon, melyek olykor nem market fittek, de kegyetlenül puffogtatják marketingre a büdzséjüket és így a nagy 'zaj' miatt nehéz elcsípni a potenciális partnerek szakembereinek figyelmét. A másik dolog, ami a kihívás mögött áll az az emberi erőforrások limitáltsága 'post-covid'. Azt látjuk, hogy amilyen gyors ütemben tér magához a sportpiac, sajnos nem tudnak a szervezetek olyan gyors ütemben megfelelő szakembereket toborozni, és így a meglévő vezetőknek, kollégáknak nincs kapacitásuk előre tekinteni és foglalkozni olyan nagy potenciált jelentő, piaci relevanciával bíró megoldásokkal, mint a Seyu. Természetesen, az idő és a hangosabbnál hangosabb referenciáink gyógyírt jelentenek ezen kihívásokra.
Melyik az a marketingmegoldásotok, amire a legbüszkébbek vagytok az elmúlt időszakban?
Nagyon nehéz erre a kérdésre válaszolni és kiemelni egyet a sok-sok szeretett projektünk közül. Természetesen, nagyon nagy megtiszteltetés volt számunkra, hogy a Magyar Paralimpiai Csapat buzdításában tudtunk segédkezni. A Vodafone-nal való közös munkánk Angliában a Wasps Rugby csapatánál is izgalmas volt, amelyet a European Sponsorship Association a Top 3-ba listázott tavaly az 1 millió euró alatti szponzori aktivitás kategóriában. De, hogy maradjunk főleg a honi piacon, idén januárban a Magyar Jégkorong Szövetséggel és az Allianzzal megközelítőleg 40 helyszínen tettük azonos időben elérhetővé a szolgáltatásunkat a Jégpályák Éjszakája rendezvényen, amely lehetőséget adott a korizás szerelmeseinek országszerte és a határokon túl, hogy bárhonnan a szelfijükkel virtuálisan az országos közösség részévé váljanak.
Milyen marketing trendeket láttok a jövőben?
A szurkolók, fogyasztók által generált tartalmak továbbra is fontos szerepet fognak játszani abban, hogy a marketing kampányok során egy emocionális kapcsolat tudjon kialakulni a brandek és a potenciális vásárlók között. Továbbá, a fogyasztói adatgyűjtés még fontosabb szerepet fog betölteni, ahogy az Apple, Facebook és Google lépésről lépésre zárja be a kapukat a cégek előtt, hogy hozzáférjenek a felhasználói adatokhoz. Azon cégek, akiknek nem lesz saját CRM adatbázisa és CDP szolgáltatója, azok lemaradnak, majd kimaradnak.
Mit jelent számotokra a Marketing-gyémánt elismerés?
Mindamellett, hogy hatalmas elismerés számunkra, hogy úttörő munkánkat elismerik a hazai szakma legnagyobb szereplői, a díj arra is visszaigazolás, hogy jó irányba haladunk a megoldásunkkal. Hiszen 2019-ben az MMSZ Sportmarketing tagozata Bronz díjjal jutalmazta a Telekom Veszprémnél folytatott munkánkat - az az oklevél azóta is Puskás Ferenc portréja mellett lóg az irodám falán, ez is oda kerül -, így azt kell mondjam a Marketing-gyémánt elismerés tökéletesen szemlélteti a fejlődésünk mértékét. Köszönjük még egyszer az elismerést.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk