A Nhood egy ingatlanszolgáltató vállalat, amely hármas hatásra törekszik fejlesztései során: pozitív társadalmi, környezeti és gazdasági eredményekre. Több mint ezer szakemberből álló csapatuk tizenegy országban működve globális látásmódot nyújt ügyfeleik számára, amely nagy hangsúlyt fektet a helyi sajátosságokra. A Magyar Marketing Szövetséghez való csatlakozásuk kapcsán a Nhood Hungary marketing és kommunikációs vezetőjével, Fonay Gergellyel beszélgettünk.
Mit jelent számodra a marketing és milyen szerepeit tartod a legfontosabbnak?
Már több mint 15 éve foglalkozom marketingkommunikációval alapvetően ügyféloldalon, és szerintem a mai világban megkerülhetetlen ez a terület. Rettentő fontos szerepe van főleg a versenyszférában, az üzleti szférában. Mi B2C és B2B marketingkommunikációt is folytatunk. Lehet a marketinget szeretni, vagy nem szeretni, de egyszerűen kell. Az hogy milyen minőségben és milyen formában kommunikálunk, nyilván egy szakmai kérdés, de szerintem az nem kérdés, hogy a ma sikeres vállalkozásoknak nagyon fontos pillére a marketing és a marketingkommunikáció.
Nyilván az ingatlanfejlesztési terület nyelvezete kicsit más, máshonnan kell megfogni content oldalról, illetve vannak központilag, jogszabályilag szabályozott helyzetek, de nincs új a nap alatt. Alapvetően nagyon sok az átfedés a kommunikációhoz való hozzáállásban, mindegy, hogy egy FMCG termékét kommunikálod, vagy egy konkrét ingatlanfejlesztési projectet.
Személyesen te mire vagy a legbüszkébb az eddigi pályafutásod során?
Nagyon sok iparágban tevékenykedtem már – ez részemről tudatos döntés is volt. Ilyen az autóipar, ilyen az ingatlan, ilyen az utaztatás is. Tehát sok iparágra van rálátásom, és azt kell mondanom, bár nyilvánvalóan a siker szubjektív, ha objektívan nézzük, akkor minden területen megtaláltam a sikert, mert sikerült elérnem, amit én vagy a vállalatom előzetesen meghatározott. Az elmúlt évek legnagyobb sikere pedig az, hogy egy olyan B2C márkát sikerült ráncfelvarrnunk, mint az Auchan Korzó. Ennek a két és fél éves rebranding folyamatnak köszönhetően már látszanak az eredmények. Az Auchan Korzó jól működik, még ebben a jelenlegi, nem feltétlenül optimista gazdasági helyzetben is tudjuk tartani a számokat. Minden évben készítünk országos vásárlói elégedettségfelmérést egy független közvéleménykutatóval, és azt látjuk, hogy az emberek ismerik a márkát
De például amikor az autóiparban tevékenykedtem, behoztunk a magyar piacra olyan új modelleket, amelyekre előtte azt mondták, hogy itthon nem fognak jól fogyni, aztán mégis nagyon sikeres lett a piaci márkabevezetés.
Ezeket természetesen nem egyszemélyben csináltam, hanem egy nagyon jó csapattal. Igaz ez az autóipari vállalatra, de igaz az Auchan Korzó esetében is. Ez egy igazi csapatmunka, közös érdem.
Nálunk a Nhoodnál nagyon ritkán dolgozunk külső ügynökséggel, mi mindent házon belül oldunk meg. Ez tudatos döntés volt a cégvezetés részéről. Egy olyan marketingcsapatot építettünk fel, amelynek van saját grafikusa, saját szövegírója, média tervezője, marketingmenedzsere. Egy szóval, teljes apparátusunk van, ez egyrészt költséghatékonyabb, másrészt a márkát is sokkal jobban értjük. Sokkal hatékonyabb a munka, minőségében is jobbak az elkészült anyagok, kreatívok, szövegek, üzenetek minősége.
Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, ami most a legjobban foglalkoztat titeket?
A Nhood számos projektben érdekelt. Nemcsak az Auchan Korzó üzemeltetésével foglalkozunk, hanem vannak egyéb ingatlanfejlesztési, és ezen kívül az ingatlanokhoz kapcsolódó alternatív, kreatív, CSR projectjeink is.
Például két hónapja átadtuk a Dunakeszi Auchan Kereskedelmi Központ mellett a Dunakeszi Teknős Tanösvényt. Ez egy zöld projekt, nem feltétlenül üzletorientált, hanem az odalátogatók számára nyújt kikapcsolódási lehetőséget. A vásárlás mellett szeretnénk élményt is nyújtani, valamint védeni és megőrizni a helyszíneink közelében található természeti értékeket. Ez a projekt is része ennek a koncepciónknak. Ilyenekben a Nhood élen jár, és mivel tudjuk, hogy elég turbulens, kiszámíthatatlan ez az időszak, ezért próbálunk a fizikai vásárlás lehetősége mellett olyan kapcsolt attrakciókat is nyújtani, amitől az emberek még inkább el szeretnének jönni hozzánk. Szerencsére azt látjuk, hogy a belépési számokban nincsen csökkenés, de azért markáns növekedésről sem beszélhetünk. Ráadásul a mi site-jaink nem klasszikusan belvárosi helyszínek, főképpen autóval megközelíthetőek. Időt kell szánni a látogatásra. Ezért próbálunk olyan attrakciókat fejleszteni, amelyek pluszban tudják támogatni a forgalmat a bérlőink számára. Marketingkommunikációs szempontból pedig nyilván nagyon kedvező helyzet, ha vannak ilyen színes, látványos, nem megszokott projektjeink, melyeket külön öröm számunkra kommunikálni.
Még egy projektet szeretnék ehhez kapcsolódóan megemlíteni. A solymári Auchan Kereskedelmi Központ mellett kialakítottunk egy Ürgerét nevezetű attrakciót. Ez egy fejlesztési területünk volt, de kiderült, hogy ürgecsaládok élnek a területen, és nem szerettük volna kilakoltatni őket, ezért gondolkodni kezdtünk, milyen alternatív megoldást tudunk nyújtani, hogy nekik is jó legyen, de ne maradjon parlagon ez a nagy, szép zöld mező. Végül rehabilitáltuk az egész területet, és egy igényes látogatóközpontot alakítottunk ki, ahonnan az ürgéket meg lehet figyelni. Az Ürgerét kiváló program a családok részére is, akik az Auchan Korzón való bevásárlás és ebéd után, tavasztól őszig szép környezetben nézhetik ezeket a kisállatokat. A teljes csapat imádja ennek a projektnek a kommunikációját. Nagyon szerethető a téma, és mellette nem utolsó sorban állatvédelemről is szól. Amikor csak alkalmunk van rá, megragadjuk az ilyen lehetőségeket a Nhoodnál. Feltéve, hogy nincs más ingatlanfejlesztés, ami ezt akadályozná.
Mivel lennél elégedett az idei év vonatkozásában?
Mint minden cégnél, nálunk is készült egy éves marketing és kommunikációs stratégia. Én mindig is azt vallottam, hogy úgy kell meghatározni ezeket az éves terveket, hogy nem feltétlenül írunk bele olyat, amit nem tudunk megcsinálni. Nyilván tartalmaznia kell előremutató célokat is, de a kevesebb, néha több. A mi éves stratégiánk úgy áll össze, hogy nagy valószínűséggel kivitelezhető is. Úgyhogy én akkor vagyok elégedett, és azt tartom sikernek, ha a marketing stratégiában foglaltakat minél nagyobb százalékban meg tudjuk valósítani. Minden kommunikációt, minden kampányt utólag kiértékelünk, és fontos, hogy mérhetően, utánkövethetően tudjuk növelni a marketingkommunikáció hatékonyságát. Ha ez megvalósul és számokban is tudunk fejlődni, akkor azt gondolom, hogy jól végeztük a dolgunkat.
B2C oldalról az Auchan Korzó a legnagyobb márkánk. Itt még hátravan a karácsonyi komplex marketing kampányunk, ami az éves büdzsénk elég nagy százalékát viszi el, mert ilyenkor van a legnagyobb kommunikációs zaj. Országszerte tizennyolc Auchan Korzót üzemeltetünk, itt nagyon sok on-site marketingkommunikációra van szükség, ehhez jön még a külső, online kampányoknak a teljes kivitelezése. Ennek a tervezése zajlik jelenleg, úgyhogy ez még tartogat izgalmakat az év végére.
A jövő évet tekintve szintén számos izgalmas tervvel készülünk több területen is, de erről még nem tudok részleteket megosztani, csak bátorítani tudom a kedves olvasókat, hogy kövessék a Nhood és az Auchan Korzó híreit, kommunikációit.
Milyen célból léptetek be a Magyar Marketing Szövetségbe, és milyen értéket képvisel számotokra a tagság?
Már régebb óta nyomon követem a Szövetség tevékenységét. Azt remélem ettől a tagságtól, hogy nem csak az iparágat képviseli, hanem a marketingkommunikációs és a marketinges szakma létjogosultságát tudja még jobban támogatni a tevékenységei által. Nyilván vannak még hasonló szervezetek a piacon, de a Magyar Marketing Szövetség látványos, intenzív munkát végez, illetve előremutató a cél, amit megfogalmaztak, és én ezzel abszolút tudok azonosulni. Még csak most léptünk be, így izgatottan és kíváncsian várom, mit tudunk profitálni a tagságból, és hogyan képviseli a szakmát ez a szervezet.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk