Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
PR cikk | 2025. március 19.

A marketing területen különösen nagy szerepet kap az AI

Magyar Marketing Szövetség 2025. március 5-én az Etele Cinema-ban hagyományteremtő szándékkal indította útjára a Digital Marketing Forumot, melynek idén Gold fokozatú védnöke volt a hazai vállalkozások digitalizációjának elkötelezett támogatója, a Magyar Telekom és a Hello Biznisz. Az esemény apropóján Barta Attilával, a Magyar Telekom Media and Analytics CoE Leadjével beszélgettünk.

A Digital Forum témái között kiemelt helyet kapott a mesterséges intelligencia napi tevékenységekbe történő implementálása. Véleményed szerint hol tart napjainkban az AI elterjedése?

A mesterséges intelligencia (AI) az elmúlt években exponenciálisan fejlődött, és ma már szinte minden iparágban megtalálható valamilyen formában. A marketing területen különösen nagy szerepet kap az AI az adatelemzésben, a perszonalizációban és az automatizálásban. Egyre több vállalat integrálja az AI-megoldásokat ügyfélszolgálati chatbotokba, hirdetési algoritmusokba és tartalomgenerálási folyamatokba.

Telekommunikációs szolgáltatóként mi is intenzíven foglalkozunk az AI bevezetésével, legyen szó ügyfélkiszolgálási chatbotokról, prediktív analitikáról vagy éppen a digitális marketing optimalizálásáról.

Merre mutatnak a jövő AI trendjei?

Az AI fejlődése négy fő irányba mutat:

  • Generatív AI: A tartalomgyártás, a kreatív anyagok és a perszonalizált marketing anyagok egyre inkább AI-alapúak lesznek.
  • Autonóm AI-rendszerek: Az AI-alapú automatizáció nemcsak a marketingben, hanem az üzleti döntéshozatalban is megjelenik.
  • Adatvezéreltség és prediktív analitika: Az AI képes lesz előrejelzéseket adni fogyasztói viselkedésről.
  • Etika és adatbiztonság: A mesterséges intelligencia fejlődésével egyre nagyobb figyelmet kap az adatbiztonság és a transzparencia.

Hogy érzed, hol tart a digitális érettség ma Magyarországon? Hogyan lehetne fejleszteni?

Magyarország digitális érettsége jelenleg összetett képet mutat, amelyben érzelmi és racionális tényezők egyaránt jelentős szerepet játszanak. Bár sok pozitív aspektus jelen van, számos jelentős kihívással kell megküzdeni. A fejlődéshez kulcsfontosságú lenne a bizalom növelése, az egyszerű használhatóság biztosítása és a digitális kompetenciák fejlesztése minden társadalmi rétegben.

Milyen szerepük van ebben a hazai marketingvezetőknek?

Nem csak a marketingvezetőknek, hanem rajtuk keresztül képviselt márkáknak van ebben szerepük. A Magyar Telekom például elkötelezett egy digitálisan fejlettebb Magyarország megteremtése mellett, ahol mindenki egyformán számít – legyen szó életkorról, földrajzi elhelyezkedésről vagy oktatási lehetőségekről. Ez nem csupán egy cél, hanem felelősség is. A Telekom az élet digitális szolgáltatójaként határozza meg magát, melyet a kereskedelmi, márka- és fenntarthatósági (ESG) ambíciók ötvözésével ér el. Ez a megközelítés azt a vállalásunkat tükrözi, hogy a digitalizáció révén apró, de jelentős hatású változásokat hozzunk az emberek életébe, biztosítva, hogy a fejlődés mindenki számára elérhető legyen. Ez az Ország Tuning. Ennek lényege, hogy valós társadalmi és személyes kihívásokra kínáljunk megoldásokat. A digitalizáció nemcsak az egyének, családok és vállalkozások életét teszi könnyebbé, hanem hozzájárul a közösségek és az egész ország fejlődéséhez is.

Hol áll a digitális és kifejezetten az AI eszközök használata a Ti szervezetetekben, a Ti marketing gyakorlatotokban? Milyen tapasztalatod, illetve javaslatod van annak, akik még az út elején állnak?

A Magyar Telekomnál az AI-t használjuk az ügyfélkapcsolatok kezelésében (Vanda ügyfélszolgálati asszisztens), perszonalizált hirdetések gyártásában valamint már az AI is segít minket abban, hogy növeljük a saját napi munkánk hatékonyságát. Azok számára, akik még az AI és a digitális megoldások bevezetésének kezdeti szakaszában járnak, három kulcsfontosságú tanácsom van:

  • Gondolkodj stratégiailag, kezdd kicsiben,
  • A technológia mellett ne felejts el az emberekre is fókuszálni,
  • Vágj bele, kísérletezz!

Hogy látod, a marketingszakma milyen kihívásokkal fog szembe kerülni a közeljövőben?

  • Adatbiztonság és transzparencia: Az AI és az adatvezérelt marketing miatt a szabályozás egyre szigorúbb lesz.
  • Tartalomérték és minőség: Az AI-alapú generált tartalom mellett kiemelt fontosságú marad az emberi kreativitás.
  • Fogyasztói elvárások gyors változása: Az AI miatt a perszonalizációs elvárások nőnek, amire a márkáknak reagálniuk kell.

Miért döntöttetek úgy, hogy védnökként támogatjátok a rendezvényt?

A Magyar Telekom elhivatott az AI és a digitalizáció iránt. A Digital Forum olyan platform, ahol a marketing és a technológia szakemberei együtt gondolkodhatnak a jövő lehetőségeiről, és ebben mi is szerepet szeretnénk vállalni.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk