A FutureManagement egy online marketing ügynökség, amely A-tól Z-ig minden feladatot ellát, ami a brandépítéshez kell: logót- és arculatot terveznek, weboldalt fejlesztenek, hirdetéseket menedzselnek és social média tartalmakat gyártanak. Céljuk, hogy teljes körű szolgáltatásaikkal ügyfeleik online jelenléte kiemelkedő legyen. A Magyar Marketing Szövetséghez való csatlakozásuk kapcsán a vállalat CEO-jával, Szikszai Tamással beszélgettünk.
Mit jelent számodra a marketing, és mely szerepeit tartod a legfontosabbaknak?
Számomra a marketing elsősorban stratégiai gondolkodást, ügyfélközpontúságot és folyamatos innovációt jelent. A legfontosabb szerepe szerintem az értékteremtés: hogyan tudunk valódi, releváns értéket adni a célközönségnek, amely hosszú távon bizalmat, lojalitást és üzleti eredményt épít. Ebben a folyamatban a márkaépítés, a digitális ügyfélszerzés és az adatalapú döntéshozatal kulcsfontosságú szerepet játszanak. Ma már a marketing nem választható opció, hanem stratégiai alappillér minden növekedni vágyó vállalkozás számára.
Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, ami most a leginkább foglalkoztat?
A legnagyobb kihívás jelenleg az, hogyan lehet hosszú távon fenntartható növekedést biztosítani egyre élesedő versenyben, miközben a fogyasztói elvárások és a technológiai lehetőségek is naponta változnak. Ehhez folyamatos adatalapú döntéshozatal, AI-integráció, valamint agilis, gyorsan adaptálható marketingstratégia szükséges, ezt próbáljuk mi is nap mint nap megvalósítani. Ehhez olyan csapat kell akik felkészültek, motiváltak és megoldás orientáltak. Éppen ezért nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy ügyfeleinket folyamatosan edukáljuk, bevonjuk a folyamatokba, és transzparens, közös gondolkodáson alapuló kapcsolatot építsünk velük. Ez persze nem mindig könnyű, hiszen minden partner más szemlélettel, elvárással és tudásszinttel érkezik. De éppen ezek a különbségek adnak lehetőséget arra, hogy fejlesszük magunkat, és kialakítsunk egy valóban értékalapú, hosszú távú együttműködési modellt. Ha ezeket a kihívásokat megugorja az ember, az kulcsa lehet a gördülékeny és hosszú távú együttműködéseknek. Mi a FutureManagementnél hiszünk abban, hogy az igazi eredmény nemcsak a számokban, hanem a partnerség minőségében is mérhető és mi közel 80 hazai és nemzetközi partnerrel dolgozunk 2025-ben. A legnagyobb kihivás mindig az stabil partneri kapcsolatok kiépítése és az őket kiszolgáló szakmailag kompetens kollégák megtalálása és megtartása egy olyan terepen, ahol mindig minden változik.
Mi az az eredmény, amellyel elégedett lennél az idei év vonatkozásában?
Ha az év végére ügyfeleinkkel közösen tudunk kézzelfogható üzleti növekedést kimutatni legyen szó árbevételről, piaci részesedésről vagy márkaismertségről, az már önmagában siker. Természetesen minden évben szeretünk mi is növekedni, mint partner létszámban, mind árbevételben. Ha minden ígyalakul, idén is elérjük az év elején kitűzött elvárásainkat. Emellett célunk a csapat szakmai fejlesztése, és egy olyan ügynökségi kultúra erősítése, ahol az innováció és az eredményközpontúság kéz a kézben jár. Több hazai versenyen elindultunk, részt vettünk nemzetközi konferenciákon, próbálunk folyamatosan hatékonyságot növelni a divízióinkon belül és több olyan kezdeményezésünk elindult, ahol automatizáljuk a mindennapi működéseink bizonyos területeit, a jobb ügyfélélmény és a gyorsabb együttműködésel érdekében. Úgy érzem jó úton járunk, szeretném ha ez a lelkesedés kitartana még jó sokáig. Ha év végére elmondhatjuk, hogy a kitűzött célok megvalósultak, a csapat motivált és az ügyfeleink elégedettek, akkor azt igazi szakmai sikerként könyveljük el.
Mire vagy a legbüszkébb eddigi szakmai pályafutásod során?
A legnagyobb büszkeség számomra az, hogy sikerült egy olyan digitális ügynökséget felépíteni cégtársammal, amely stabil partnere hazai és nemzetközi márkáknak, és ahol egy tehetséges, elkötelezett csapat dolgozik nap mint nap. Hangos szó, indulatok és különösebb fluktuáció nélkül egy olyan munkakörnyeztet sikerült teremtenünk ahol jó dolgozni és a partnereink is jól érzik magukat. Tovább bővültünk, hazai és nemzetközi projektekkel, de ami talán fontosabb: vezettünk be új eszközöket és szoftvereket, amivel még hatékonyabb az együttműködés és a kapcsolattartás is ügyfeleinkkel. 25 fősre duzzadt szakértő csapatunk, Szerethető Munkahely címet kaptunk, Felelős Foglalkoztató minősítést gyűjtöttünk be az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságtól, az idén is Év Honlapja és 4x Marketing Gyémántdíjasok lettünk, a 6x Magyar Logó Díj kiválósági minősítését is sikerült begyűjteni az idén, Optimonk Agency Partnerek lettünk, és Magyarország pénzügyileg legstabilabb vállalkozásai közé tartozunk a Dun & Bradstreet nemzetközi minősítési rendszere szerint. Természetesen továbbra is az összes fontos szakmai minősítésünk megmaradt, amelyeket évente vizsgálnak felül. (Google Partner, Meta, Mailchimp, LinkedIn, TikTok certified) Emellett mindig böszkék vagyunk azokra az ügyfélkampányokra, amelyek valódi piaci áttörést hoztak nemcsak számokban, hanem márkahatásban is.
Milyen célból léptetek be a Magyar Marketing Szövetségbe? És milyen értéket képvisel Számotokra a tagság?
A Magyar Marketing Szövetség tagságát egyfajta minőségi elköteleződésnek tekintjük: olyan szakmai közösséghez csatlakoztunk, ahol érték a tudásmegosztás, a fejlődés és az etikus marketing. Számunkra ez nemcsak kapcsolatépítési lehetőség, hanem szakmai visszajelzés is arról, hogy jó úton járunk. Hiszünk benne, hogy közösen erősebb marketingkultúrát tudunk építeni Magyarországon. A Magyar Marketing Szövetséghez való csatlakozás számunkra egyértelmű szakmai állásfoglalás volt: az etikus, tudásalapú és minőségi marketing iránti elköteleződés. Fontosnak tartjuk, hogy olyan közösség tagjai legyünk, ahol a fejlődés, a tudásmegosztás és az együttműködés értéket jelent.
A tagság számunkra nem csupán kapcsolatépítési lehetőség, hanem szakmai validáció is visszajelzés arról, hogy az a szemlélet, amit képviselünk, illeszkedik a szakma legjobb gyakorlataihoz. Hisszük, hogy az MMSZ közösségével együtt hozzájárulhatunk a magyar marketingkultúra fejlődéséhez, és inspirálhatjuk egymást abban, hogy a szakma itthon is egyre inkább a nemzetközi színvonalat képviselje.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk