Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2023. november 20.

PregHello: 3 éve indult, ma több százezer felhasználónál tart

Saját várandóssága idején Németh Nóra marketing szakember azzal szembesült, hogy hiába keres, nem talál olyan platformot, ahol minden információ egy helyen megtalálható a várandósság során felmerülő kérdésekkel kapcsolatban, így gondolt egy merészet, hátra hagyta a multi létet és életre hívta a PregHello alkalmazást. Az appban szereplő összes információt szakértőkkel együttműködve dolgozta ki, hogy a felhasználók biztosak lehessenek abban, hogy hiteles forrásra támaszkodnak, illetve fontos szempont volt az is, hogy kifejezetten a magyar kismamák számára készüljön, a helyi viszonyokat figyelembe véve. A férjével alapította, de jelenleg a céget a nővérével viszi. Rajtuk kívül még fejlesztőik illetve a közösségi médiát menedzselő szakemberek dolgoznak velük. Az alkalmazás üzleti modelljéről Nóra elmondta, hogy alapvetően magyar vállalkozók – minőséget képviselő – termékeit, szolgáltatásait integrálják az app-ba, ezáltal lehetőséget is teremtve arra, hogy azok közvetlenül elérhessék a magyar kismamákat, akik pedig releváns információkhoz, kedvezményekhez jutnak a partnereik jóvoltából.

„Sokkal jobban kell képviselnie egy kisgyerekes vállalkozónőnek a saját igényeit, mert ha nem teszi, hamar kiéghet…”

A PregHello nagyon gyorsan népszerű lett, az indulás után már néhány hónap leforgása alatt az első helyen szerepelt a hasonló kategóriájú alkalmazások között, mára pedig elérte, hogy 3-ból 2 kismama ezt az alkalmazást használja Magyarországon. A hozzászólások, az ötcsillagos értékelések arra motiválták a vállalkozónőt, hogy a kezdetek óta még tovább dolgozzon az applikáción, igyekszik például minden  olyan ötletet megvalósítani, amit a felhasználói javasolnak és folyamatosan új funkciókkal is bővíti a platformot. (Ilyen pl. a vércukornapló, vérnyomásnapló, speciális várandós naptár, oktató videók vagy a PregHello podcast csatorna.)

Az applikáció az eltelt időszakban sok platformon megjelent: a Facebookon, az Instagramon, a Youtubeon és a Tik-tokon is. A Facebookon még külön csoportot is létrehoztak, ”Anyahang” néven, ahol az anyukák beszélhetik meg a felmerülő nehézségeiket egymás között. Legutóbb pedig létrehoztak egy Podcast csatornát is. A  social media oldalakon Nóra egy szülésznővel és egy dulával együtt találja ki a tartalmakat, amelyeket aztán a PregHello szakértőivel még egyeztetnek, lektoráltatnak.

Nóra maga is sok applikációt használ a munkája során, pl. a Billingot (számlázó program) a Canvat (képszerkesztő), a Trellot vagy az Asanat (projekt kezelők). A munkamódszerére jellemző, hogy nagyon sok mindenre figyel egyszerre, minden jó ötletet azonnal felír, és amint lehet meg is valósít.

„Amikor az ember elindít egy vállalkozást, nagyon fontos, hogy mérlegelje, passzol-e az aktuális élethelyzetéhez a cég beindítása.”

Az eltelt 3 évben, amióta az app alkotója már nem alkalmazottként dolgozik sok hasznos tapasztalatot szerzett a vállalkozói léttel kapcsolatban is: „Megtanultam, hogy amikor az ember elindít egy vállalkozást, akkor először is nagyon fontos, hogy mérlegelje, passzol-e az aktuális élethelyzetéhez a cég beindítása. Én kisgyermek mellől indultam. Egy időben a fejlesztőim csak este értek rá dolgozni, pont amikor a fürdetési idő, az altatás és a mesélés ideje volt. Mivel a kettőt egy időben kellett volna csinálnom, nagyon-nagyon stresszes volt számomra ez az időszak.” – emlékszik vissza Nóra. Úgy véli lényeges, hogy ne akarjunk folyamatosan zsonglőrködni, és egy fenékkel két lovat megülni: „Sokkal jobban kell képviselnie egy kisgyerekes vállalkozónőnek a saját igényeit, mert ha nem teszi, gyorsan kiéghet.”

Másik fontos tanulság, amit leszűrt, hogy a legelső lépéstől kezdve legyen egy jó könyvelőnk, egy nagyon jó vállalati jogászunk, aki biztosan felveszi nekünk a telefont, akitől lehet kérdezni, akivel együtt lehet dolgozni, mert megtapasztalta, hogy ’zöld fülűként’ egy csomó mindent nem tudhat az ember.

Fontos szerinte, hogy a kezdő vállalkozó tudja azt is, hogy a vállalkozásból nem lesz feltétlenül azonnal pénz, el kell fogadnia, hogy ez egy hosszadalmas folyamat, nem azonnali sikertörténet.

Nem csak ez a része volt tanulságos az első vállalkozásának, rájött arra is, hogy kulcs fontosságú ha app-ot hozunk létre, hogy legyen minél részletesebb a brief-ünk, a fejlesztők ugyanis annál jobban tudnak haladni, minél jobban átlátják a logikánkat. „Mi kb. 100 slide-os prezentációval mentünk hozzájuk, amiben tényleg minden ki volt dolgozva.” – magyarázza .

Ezenkívül fontos szerinte a jogi háttér is: „Többször volt már olyan eset, amit másoknál láttam, hogy a jogi dolgok nem voltak letisztázva egy applikáció fejlesztésénél, például hogy kié maga a fejlesztett termék , ebből pedig komoly problémák lettek.” – ecseteli. Emiatt úgy véli, hogy az a legelső, ha bárkivel fejlesztünk, akár egy weboldalt, akár webshopot, akár applikációt, annak a tulajdoni joga és a felhasználási joga előzetesen meg legyen határozva.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!  

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk