Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2024. október 07.

„Itt mindenki elpanaszolhatja a problémáját"

Hogyan lehet egy egészségügyi probléma megoldását üzleti lehetőséggé alakítani? Mi motiválta a MentesZóna tulajdonosait, hogy létrehozzák üzletüket Győr belvárosában? Marosvári Tünde és Kovács Mihály a két tulajdonos mesélt nekünk erről és osztotta meg velünk több, mint 10 év tapasztalatait.

Amikor kiderült Tünde pajzsmirigy betegsége két évig járt orvostól orvosig, de nem segített rajta semmi.  Ekkor döntött úgy, hogy életmódváltással fog meggyógyulni, elment egy paleo kenyérsütő tanfolyamra és átváltott paleolit étkezésre. „Pár hét múlva sokkal jobbak lettek az eredményeim és úgy gondoltam, igen! Ez lesz az én utam!” – meséli Tünde, aki nem sokkal ez után megnyitotta az első paleo élelmiszereket árusító üzletét Győr belvárosában. 2014-et írtunk ekkor. Nagyon népszerű lett az üzlet, sokakat vonzott az egészséges életmód és az alternatív gyógymód, így amikor azt kinőtték, átköltöztek egy nagyobb helyre. Itt már bővültek kávézóval is, be lehetett ülni sütizni, kávézni, szendvicseket enni, sőt azóta már helyben sütött pékáruik is vannak és persze a rengeteg alapanyag továbbra is kapható, amelyek ’minden mentesek’: nincs bennük se glutén, se tej, se cukor, se szója, se ízfokozó, se tartósítószer.

„Sokan nem nagyon foglalkoznak a megelőzéssel, csak ha már baj van…

Kovács Mihály az üzleti részét viszi a boltnak a háttérben. Ő foglalkozik, ahogy ő fogalmaz, mindennel, ami nem a bolt, nem az eladás, nem a termék. Kezdetben másodállásban tevékenykedett, de ma már főállásban van itt, két alkalmazottjukhoz hasonlóan. Hogy digitalizációra is hangsúlyt fektessenek, elindították a webshopjukat is, melyet Shoprenteres motorral maguk alakítottak ki. Jól megy a webshop, de ennek ellenére egyelőre a bolt mégis az erősebb láb. Tünde a marketinggel kapcsolatban elmondta, hogy annyira speciális a tudás, ami az élelmiszerek mögött van, és olyan precizitást igényel, hogy többször próbálták átadni marketingesnek a szövegírást, de most már inkább csak maguk csinálják. „Amennyi idő alatt kijavítottam, annyi idő alatt én is pont megcsináltam.” – magyarázza Tünde, aki tisztában van azzal, hogy erre a területre nincs jelenleg túl sok kapacitásuk. Több social media felületen is fent vannak, amilyen pl. a Facebook, az Instagram vagy a Tik-tok, ahova viszont már social media menedzser csinálja a videokat. A social oldalak közül a Facebook az jelenleg, amelyik a legtöbb elérést eredményezi, Tünde úgy véli, azért, mert a 30-40 közötti korosztály a felhasználó, az a csoport, aki leginkább fogékony a hirdetéseikre, és ők bizonyulnak a leginkább egészségtudatosnak is. Az idősebb korosztály is törzsvásárlójuk, de nekik már kialakult problémáik vannak, amikor felkeresik őket. „Általában élelmiszerallergiával jönnek, vagy hisztaminosok, autoimmun betegek, PCOS-sok, minden is van nálunk! Sokan nem nagyon foglalkoznak a megelőzéssel, csak ha már baj van.„ – magyarázza a MentesZóna megálmodója.

„Mi meg megnyugtatjuk őket, hogy nem fognak éhen halni!”

Tünde elmesélte, hogy együttműködnek táplálkozási tanácsadókkal is, hogy akinek már nem elég az az információ, amit a boltban kap, el tudjon menni szakértőhöz is. „Van, amikor ez fordítva van és ők küldik hozzánk a betegeket.” – teszi hozzá Mihály, aki elmondta sokan akkor keresnek valamilyen alternatív megoldást náluk, amikor már végigpróbálták az orvos által javasolt megoldásokat, gyógyszereket, de azok nem voltak elég hatékonyak. „Ők sok esetben kapnak egy listát is az orvostól, hogy ezt eheted, ezt meg nem eheted, és teljesen kétségbe esnek. Mi meg megnyugtatjuk őket, hogy nem fognak éhen halni!” Komoly erősségük a nagy multikhoz képest, hogy a boltban egyenként is tudnak foglalkozni a vásárlókkal, meghallgatják őket és tanácsot tudnak adni a problémáikra. Az üzletben többnyire összeraknak egy kezdőcsomagot is, elmagyarázzák, hogy mit ehet, mit nem ehet, milyen táplálék kiegészítőt szedjen, mi az, ami jó neki és mi az, ami nem. „Mindig szoktam mondani, hogy ez egy beszélgetős családias hangulatú bolt. Itt nem az van, hogy valaki bejön, leveszi az árut és kimegy. Itt mindenki elpanaszolhatja a problémáját, amit meghallgatunk és igyekszünk orvosolni. Jó érzés, hogy bíznak bennünk, és el merik mondani, a gondjaikat.” – magyarázza Tünde.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz! 

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk