Egy fecske nem csinál nyarat – szól a mondás, de máris hozzáteszem: kivéve, ha a fecske profi marketinges és „TikTokozik”. Komolyra fordítva a szót: jelentősen nőtt a Győri Állatkert iránti érdeklődés azóta, hogy csapatukat egy online marketing szakértő is erősíti. Tóth Zoltán tudatos stratégia mentén dolgozik az intézmény népszerűsítéséért. Ma már a Facebook és az Instragam oldalak mellett TikTokon is aktívan megjelenik az állatkert, s ez jelentős számú külföldi látogatót vonz Győrbe.
Több mint egymilliárd napi aktív felhasználója van a TikToknak, amely ezzel a világ egyik legfelkapottabb közösségi platformja. Azonban sokan azt gondolják, hogy ez a felület csak a szórakoztatásról szól, nem több mint táncolós és mókás videók megosztási felülete. Ez közel sincs így.
Az állatkertekről nem úgy gondolkodik az átlagember, mint a bevételekért küzdő létesítményről, pedig a jegyek eladására nekik is igazán nagy szükségük van. Az ilyen intézmények költségvetése általában fenntartói támogatásból és saját bevételekből áll össze, s az utóbbinak egyre nagyobb jelentősége van. A Győri Állatkert tavaly augusztusban döntött az online médiafelületeinek megreformálása mellett azért, hogy a rendszertelen megjelenést állandósítsák, illetve feltárják, milyen eredményt hoz az, ha profi szakember kezeli a digitális médiát. – Nagyon örültem ennek a felkérésnek, mert a téma közel áll a szívemhez. Ráadásul szeretem a kihívásokat, amelyből itt van bőven – emlékszik vissza a tavaly augusztusi indulásra Tóth Zoltán online marketing szakértő, majd az első tapasztalatokról kérdezem és kifejti: – Egy meglévő Facebook és egy Instagram oldal fogadott. Elsődleges célomnak ezek megreformálását tűztem ki. Rendszeresítettem a posztokat, a sztorikat, kibővítettem az eszköztárt, például promózni kezdtük a nagyobb eseményeket a fókuszok pontos beállításával – mondja Zoltán, hozzátéve, hogy már a legelején, szeptember-október hónapokban látszottak az eredmények. Az első nagy program, a tavalyi Halloween rekord érdeklődői létszámot hozott, közel tízezren fordultak meg az állatkertben.
Külföldi vendégeket hozott az újszerű online marketing
A kezdeti sikerek után Zoltán felé tovább nőtt a bizalom az állatkert vezetése részéről. Elismerték, hogy ötleteinek célja van és várhatóan eredménye is lesz. Így aztán 2022 tavaszán elindította a Győri Állatkert TikTok oldalát. A felületen azóta közel harmincezren követik az állatkertet, a jegyeladások rekordokat döntenek. A Győri Állatkert TikTok-videói üzenetüket tekintve arra hivatottak, hogy az emberekhez közelebb vigyék az állatok szeretetét, az állatkert fontosságát, ezen keresztül az élőhelyek és a fajok védelmét – ismerteti a szakember, hozzátéve, hogy törekszik a napi legalább egy poszt elkészítésére. Tapasztalata szerint az Insta-sztorik nagyon népszerűek, Zoltán előszeretettel használja. Azt vallja, hogy a legjobb tartalmak úgy készülhetnek el, ha a marketinges együtt „él” a témájával. – Ez nagyon fontos nekem, mert belülről sokkal jobban lehet látni a hibákat és az értékeket is. Így nem kell pingpongozni az információkért sem, nem irodákban találjuk ki, hogy mi kerüljön ki, hanem bejárom az állatkeretet, jelen vagyok a gondozóknál. Készül anyag a születésekről, születésnapokról és persze a kevésbé vidám történésekről is. De nem csak a legnagyobb sztorikat szoktuk mutatni. Olykor egy hétköznapi pillanat is lehet izgalmas. Ez egy jó terep, mindig van téma – húzza alá az oktatással is foglalkozó szakember és kiemeli, hogy az állatkertben 2022 év végéig 200 ezer látogatóra terveztek, de ezt a számot már augusztusra teljesítették. Így most az a céljuk, hogy a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetet ne csak túlélje az állatkert, hanem kihozza belőle a maximumot. – A létesítmény látogatóinak a negyven százaléka külföldi, azon belül is a kilencven százalék szlovákiai. Többségük a közösségi média felületekről értesül az aktualitásainkról. Ezt a számot szeretnénk tovább növelni azzal, hogy még többekhez juttatjuk el a programjaink hírét. Hiszen nagyon sokan járnak át a szomszédos országokból most Győrbe, itt költik el az eurójukat. Tavaly olyan jó évet zárt az állatkert a téli szezonban, amilyet még soha. Ezt szeretnénk folytatni idén is – húzza alá, s hozzáteszi, hogy TikTok tartalmat gyártani nem ördöngösség és mindenkinek azt ajánlja, próbálja ki.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk