Marketing | 2022. február 25.

A magyarok 58 százaléka napi szinten használja a kártyáját

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagjának, a Mastercardnak a kutatása rámutatott, hogy a pandémia által előidézett változások a napi fizetési szokásainkban maradandónak bizonyultak Magyarországon. Az emberek lassan visszatérnek a fizikai üzletekbe, ezt mutatja az is, hogy tavaly a megkérdezettek 39 százaléka nyilatkozott úgy, hogy 2021-ben ritkábban járt boltban, mint a járvány előtt, míg ez az arány 2020-ban jóval magasabb, 50 százalék volt. A kártyás fizetések terjedésén viszont nem lassított a korlátozások feloldása: a megkérdezettek 46 százaléka gyakrabban fizet kártyával, mint korábban – 2020-ban, a pandémia első évében 43% nyilatkozott így. Ezek alapján talán az sem meglepő, hogy 2021-ben a megkérdezettek 22 százaléka tért át a kártyás fizetésre úgy, hogy korábban kizárólag készpénzzel fizetett. Összességében a kártyát nem használók aránya 4 százalékra csökkent a városi lakosság körében, amely történelmi mélypont – a pandémia előtt, 2019 novemberében még 9 százalék volt ez a mutató.

„Örömmel látjuk, hogy a kártyás fizetések népszerűsége nem csak hogy töretlen, de tovább nőtt a készpénzhasználattal szemben. A kutatási eredmények azt mutatják, hogy az elmúlt két évben sokan a pandémia miatt kezdtek el elektronikusan fizetni, de ez a változás nem átmeneti volt, a túlnyomó többség megszerette a kártyás fizetésben rejlő előnyöket” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. – „Partnereinkkel azon dolgozunk, hogy ezt a megoldást egyre többen megismerjék, megkedveljék, és a fejlesztéseinken keresztül egyre több helyen használhassák is.”

A bolti kártyás fizetések kapcsán azokról a motivációs tényezőkről, előnyökről is kérdezték a kutatásban résztvevőket, amelyek arra sarkallják őket, hogy a bankkártyás fizetést válasszák a többi megoldással szemben. A válaszadók leggyakrabban a gyorsaságot (77%), a kényelmet (76%), a költések utánkövethetőségét (68%) valamint a mindenkori hozzáférhetőséget (64%) emelték ki, de fontos szempont az is, hogy barátaik is így fizetnek (59%), illetve a kártyás fizetésekkel hozzájárulhatnak a gazdaságfehérítéshez és a fair trade-hez (57%) is.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk