Cikkek

Sajtóhír - Elrajtolt a Marketing.hu

Júniusban hivatalosan is elindult a Magyar Marketing Szövetség Marketing.hu elnevezésű minősítő platformja.

A felületen marketing szakemberek és cégek is regisztrálhatnak, a részvétel önkéntes, ám ajánlott, hiszen egyfajta tanúsítványként is szolgál.

A marketing, mint a vállalkozások, szervezetek versenyképességét alapvetően meghatározó tevékenység számos területet ölel fel, a digitalizációnak köszönhetően pedig új módszerek, tevékenységek, szakterületek és új pozíciók születtek. Az elmúlt évtizedekben örvendetes módon egyre bővült a marketing szakmai közössége, megerősödtek a képzőhelyek, a társadalom, a gazdaság egyre több terepén alkalmaznak marketingeseket, specialistákat, végeznek marketingmunkát.

A marketingszakma egyre jelentősebb szerepe növekvő veszélyeket, etikátlanságra csábító helyzeteket, felkészületlenségből, kóklerségből eredő hibás megoldásokat is magával hozhat, melyek piaci károkat okozhatnak a vállalkozásoknak. Ezek a szakmaiatlanságok ronthatják a marketing egészének megítélését.

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) szakmai minősítő rendszere részben ezen anomáliák megszüntetésére, minimalizálására irányul. A Marketing.hu oldal olyan platform, ahol a regisztráció mellett ellenőrzött, minősített szakmai információbázis kialakítása folyik, mely orientálja, segíti a marketingpiac szereplőinek döntéseit, tudatosítja a versenyelőnyöket, csökkenti a kockázatot a megbízók és megbízottak, a munkaadók és munkavállalók oldalán egyaránt.

Ahogy Hinora Ferenc, az MMSZ elnöke fogalmazott: „A sokszereplős marketing-és kommunikációs iparágban több önjelölt „szakember”, illetve kókler tevékenykedik, de elsősorban nem ellenük akarunk fellépni, a fő cél inkább az, hogy a jó szakembereket segítsük, a kezdőket pedig helyzetbe hozzuk. Egyben meg kívánjuk mutatni azt is, hogy Magyarországon hány regisztrált és minősített piaci szereplő dolgozik. Már 10 évvel ezelőtt is megfogalmazódott az igény egy ilyen platform létrehozására. Mivel érzékeny témáról van szó, nagyon nem volt mindegy, honnan fogjuk meg a dolgot, hogyan tehetjük objektívvé és transzparenssé. A most debütáló rendszer teljes mértékben megfelel ezeknek a kívánalmaknak. A rendszer a tervek szerint egy hiteles adatbázisként hamarosan a szakma első számú eligazodási pontjaként szolgálhat és egyben egy olyan lehetőség, ahol üzletileg is érdemes jelen lenni. Ilyet csak egy szakmai érdekképviseleti szervezet képes létrehozni, amely nem profitorientált.”

A platform nyitva áll nem csak a marketingszakemberek előtt, hanem mindenki előtt, aki a marketing- és kommunikációs iparágban vagy iparágért tevékenykedik. Így pl. oktatók, grafikusok, fejlesztők, szövegírók, reklámjogászok, stb. előtt is. A Marketing.hu rendszerben ezért is lett létrehozva szabadszavas kereső, hogy a megadott tevékenységhez kapcsolódó kulcsszavak alapján is rá lehessen találni a regisztrált és minősített piaci szereplőkre.

A Marketing.hu minősítő rendszer három kategóriában – egyéni szakember; szakértő szervezet (cég) és képzések – gyűjti össze és igény esetén szakmai kritériumok szerinti minősítéssel értékeli a piaci szereplőket. Az MMSZ az egyéni és a céges adatbázisba kerülésnek két lehetőségét alakította ki: az egyszerű regisztrációt, amely a szakmai alapadatok, információk megadásával történik. Az egyszerű regisztrációt (registered) mindazoknak javasolják, akik meg akarják mutatni a szakmához tartozásukat, akiknek fontos, hogy szaktudásukat, tapasztalatukat egy kiemelt, hiteles platformon mutassák be, és akik szeretnének láthatóvá és elérhetővé válni. Különösen ajánlják fiatal szakembereknek, induló cégeknek, hiszen a platform nyújtotta információkkal nemcsak bekapcsolódhatnak, tapasztalatot szerezhetnek, új kapcsolatokat építhetnek, tájékozódhatnak a piacról, hanem növelni is tudják versenyképességüket annak érdekében, hogy majd „minősített szereplővé” váljanak. A regisztrált adatbázisba való bekerülés térítésmentes, csak egy egyszerű regisztrációt igényel, aminek nincs bírálati döntése.

A regisztrációt követően lehet folyamodni minősítésért is (amely nem kötelező), melynek két fokozata van az expert és az excellence szint. A minősítéshez szükséges pontszám elérése esetén a szakértők még részletesebb szakmai profillal jelennek meg, bővebben bemutatva kompetenciáikat, eredményeiket, tapasztalataikat, még több – a tevékenységi területeiket bemutató – kulcsszó megadásával. A Marketing.hu minősítése versenyképességükről, megbízhatóságukról szóló ajánlásként, tanúsítványként definiálható, amely tovább erősítheti piaci pozíciójukat.

A szakemberek és a vállalkozások a rendszerbe való bekerülésüket a Marketing.hu oldalon kialakított regisztrációs és minősítő felületen kezdeményezhetik, űrlapok kitöltésével, minősítés esetén pedig a kért igazoló dokumentumok feltöltésével. Az oldalon rendelkezésre áll egy minősítő kalkulátor, amely segítségével minden érdeklődő ki tudja számolni, hogy milyen szakértői szintet érne el. Ha az érdeklődő a kalkulátor kitöltése után eredményes pontszámot ér el, akkor a rendszer automatikusan felhívja a figyelmét arra, hogy hivatalosan is folyamodjon minősítésért, amely annyit jelent, hogy a minősítő kalkulátorban található szempontokra adott válaszait kell igazoló dokumentumokkal alátámasztania. Az MMSZ bíráló bizottsága kizárólag a benyújtott dokumentumok hitelességét hivatott vizsgálni. A minősítési szempontok kidolgozásában a Magyar Marketing Szövetséget egy ötvenfős szakmai grémium segítette, amely a megbízói, a szolgáltatói, valamint az oktatói oldal képviselőiből állt, hogy az új platform teljes mértékben objektív és transzparens lehessen.

Jelentkezni egész évben folyamatosan lehet, a minősítést követő bírálatra várhatóan az okiratok benyújtását követő két héten belül kerül sor.

A Marketing.hu minősítő rendszer egy hosszú kifutású projekt, körülbelül három év szükséges ahhoz, hogy beérjen, hiszen időigényes eljutni a szakmában dolgozók minél szélesebb köréhez. „A puding próbája az evés!- szokták mondani. Ez egy új rendszer bevezetése esetén különösen igaz, hiszen a használat során derülnek ki az esetleges további változtatást, korrekciót, fejlesztést igénylő feladatok, de akik az elsők között regisztrálnak és minősíttetik magukat, azok a kezdetektől fogva élvezhetik a platform által biztosított előnyöket.”- fűzte hozzá záró gondolatként az MMSZ elnöke.



Cikk témakörei

Szerző További cikkei

Hinora Ferenc interjú: “Nagyon hígul a szakma és ez nem jó irányba viszi a marketing megítélését. 2018-ban bevezetünk egy minősítési rendszert”
Személyes hangvételű interjú Hinora Ferenccel, az MMSZ elnökével a Marketing Panda jóvoltából!

A blognak adott interjúban többek között szó esett a Marketing Szövetség munkájáról, a minősítések fontosságáról, a Hinora Groupról, a marketing trendekről, képzésekről, az évről évre megrendezett marketingkonferenciáról és még sok marketing témáról.


Minősítő rendszerrel tisztul a marketingszakma
A Marketing&Media magazinnak adott interjút Hinora Ferenc, az MMSZ elnöke a Marketing.hu minősítő rendszer kapcsán.

Az interjúban elmondta, hogy számít vitákra a szervezet által indított új minősítő rendszer kapcsán, azonban a marketingszakma túlnyomó többsége inkább egy újabb lehetőséget lát benne. A legfontosabb cél egyelőre a regisztráltak számának növelése, az év végére 200-250 szakemberrel és céggel számolnak a rendszerben.

Íme 2018 legjobb honlapjai
A minősítő rendszerben az egyik meghatározó szempont a szakmai díjak. Ezúton is gratulálunk 'Az Év Honlapja' pályázat nyerteseinek.

17. alkalommal került megrendezésre az online marketing-kommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, ‘Az Év Honlapja’ pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre összesen 200 nevezés érkezett.

Ők a Marketing Diamond Awards 2018-as nyertesei
A minősítő rendszerben az egyik meghatározó szempont a szakmai díjak. Ezúton is gratulálunk a Marketing Diamond Awards pályázat nyerteseinek.

A Marketing Store Kft. lett „Az Év Ügynöksége 2018-ban”, a Billingo pedig  „Az Év Marketingaktív Vállalkozása 2018” címet nyerte el a Marketing Diamond Awards idei pályázatán. Az egyedülálló díj küldetése, hogy teret adjon a kisebb ügynökségek és a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára.

A MARKETING IQ “SZÜLETÉSE”
A marketingtitkok blog egy hosszabb lélegzetű interjút készített Bonyhádi Gábor elnökségi tagunkkal, a Marketing IQ fogalmáról és jelentőségéről és az MIQ tesztről.

A Magyar Marketing Szövetség minden évben megrendezi a most már Marketing Summit néven futó többnapos marketing konferenciát. Idén a Marketing IQ volt a fő tematikája a rendezvénynek. De mi is az a Marketing IQ?