Az Observer Budapest Médiafigyelő Kft. a városmarketing kutatásának keretében vizsgálta az okosváros projektek médiaképét, olyan kérdésekre keresve a választ, mint hogy mennyire hatékony a városok kommunikációja, hogyan tematizálja a sajtó az okosváros fejlesztéseket, és mi jut el ezekből a nagyközönséghez.

 A 2017-es évre kiterjedő vizsgálat 1863 olyan híranyagot regisztrált, amelyekben okosváros fejlesztések voltak azonosíthatóak, ez naponta átlagban alig több, mint 5 megjelenést feltételez. A médiumok elérési adatait súlyozva az is kiderült, hogy egy átlagos felnőtt magyar lakos 3 darab ilyen jellegű hírrel találkozhatott az év folyamán, az okosváros programok közbeszédbe való beágyazottsága tehát ma még meglehetősen limitált. A megjelenések 72 százalékában volt azonosítható pozitív attitűd, ezek 43 százaléka infrastrukturális fejlesztésekkel, új technológiák megjelenésével, szabadalmak érvényesítésével foglalkozott. A konkrét ügyek közül 220 megjelenéssel emelkedett ki a zalaegerszegi járműipari tesztpálya terve, de szintén jelentősebb nyilvánosságot generált a Digitális Jólét Program 2.0. A magyar városok közül a budapesti okosváros projektekhez kapcsolódó kommunikáció generálta a legtöbb megjelenést (565-öt), de 290 megjelenésével Zalaegerszeg médiaképében is jelentős szerepet játszott az okosváros koncepció, amit Miskolc és Debrecen 108 illetve 99 megjelenéssel követett.

Okosváros témában leggyakrabban említett magyar városok megjelenésszáma

 

Forrás


Vissza

hírlevél

Név:*
E-mail cím:*
Az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom: Igen

Partnereink

Kapcsolat

mail  marketing@marketing.hu

phone  +3630 297 2139, +3620 245 8796

place  1142 Budapest, Kassai utca 71.