Kommunikációs cégként (legyen szó szinte bármilyen területéről) fontos lehet számotokra kutatások és visszamérések készítése egy-egy megbízás, projekt előtt, közben és után. Azonban nem kell megállnotok a fókuszcsoportok eredményeinél és a kampány utáni szám-cunaminál ha egy hatékonyabb eszközzel gyorsabban kerülhettek hasznos insightok birtokába.

 

A beépíthetőség kulcskérdés egy-egy új eszköz használatának mérlegelésekor. Hiszen hiába jó az eszköz, ha nem tudjuk beépíteni a munkánkba, folyamatainkba. Vegyünk három rövid példát arra, hogyan is tölti be a réseket a social listening.

Kezdjük máris az előzetes kutatás kérdésénél. A brief után a célcsoport meghatározása, percepcióinak feltárása következik mint az egyik legfontosabb kérdés és feladat.  Klasszikus megközelítést követve jöhetnek a mély-, és fókuszcsoportos interjúk. Van azonban egy másik irányvonal is: a fórumok, közösségi média bugyrainak őszinte, irányítatlan és sok esetben nagy számú véleményeinek összegyűjtése és kielemzése. Még izgalmasabb, hogy ugyanez működik, ha nehezen elérhető csoportok, vagy speciális érdeklődésű közösségek gondolatait szeretnénk feltárni. Felmérhetők az érintett célcsoportban megbeszélt legfontosabb témák, véleményvezérek, személyes hangvételű gondolatok, bejegyzések.

A kérdés másik oldala, ha már tudjátok, honnan szeretnétek véleményeket halászni. Ilyen esetekben az ügyfélvisszajelzések, Facebook csoportok igazi aranybányának számítanak: tematikus magánfelhasználói vélemények, mindenféle irányítottságtól mentesen. Valószínűleg azonban nincs időtök belépni minden releváns csoportba, kielemezni az e-mail fiókban álló több 100 vagy 1000 olvasatlan pozitív visszajelzést, vagy panaszt. Szerencsére van erre eszközünk: a Zurvey például pont ezekre jelent megoldást. Több ezer, tízezer véleményt elemez ki pár perc alatt, hogy aztán átlássátok a fő insightokat, showsteppereket, panasz-gócpontokat. Tehát mindössze annyi a dolgotok, hogy kiválasztjátok a vizsgálni kívánt csoportokat (vagy akár ezt is ránk bízhatjátok) és az elemzés fáradalmait átvesszük helyettetek.

A kampányok után a hatásvizsgálat is többféleképpen működhet: ha többek között például a kampány elterjedésének útjáravisszhangjára, a leghangosabb véleményvezéreire, vagy a hozzá kötődő érzelmekre vagytok kíváncsiak, akkor az online platformok célirányos elemzése impresszív mérőszám és visszajelzés lehet, legyen szó tanulási pontról vagy ügyfél riportról.

 

 


Vissza

hírlevél

Név:*
E-mail cím:*
Az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom: Igen

Partnereink

Kapcsolat

mail  marketing@marketing.hu

phone  +3630 297 2139, +3620 245 8796

place  1142 Budapest, Kassai utca 71.