Mi is adja a városmarketing sava - borsát? Napjaink utazóit már csak a nézelődés nem köti le, kevés a város vonzereje, az emberek élményeket akarnak szerezni. A ma embere részt akar venni, élményt akar szerezni, ismerkedni akar, benne akar lenni a dolgokban. Emiatt a települések egyik fontos turistacsalogató eszköze, egyben a helyi lakosság összefogásának lényeges módszere, a rendezvények szervezése. Tehát a cél mindig kettős, ugyanis ahol jól érzi magát az ott lakó, oda szívesen megy az idegen is.

 

faragohilda2honlapra

"Az egyes településeket ki-ki más szempontból őrzi meg emlékezetében. A természeti és épített örökségeknek nagy szerepük van abban, hogy emberek százezrei kelnek útra egy látványért, amit az adott desztinációval azonosítanak. A virtuális világ nem csökkentette az érdeklődést a valós világ látványaival szemben, hiszen napjainkban évente már 1,2 milliárd nemzetközi utazást és több milliárd belföldi utazást teszünk egy hegycsúcsért, a tenger hullámzásáért, egy templomtoronyért, és megannyi más látnivalóért. De napjaink utazóit maga a nézelődés már nem teljesen köti le. A vonzerő önmagában kevés, ahhoz, hogy élménnyé váljon, tenni kell valamit. Ahhoz pedig, hogy haszon, azaz profit is legyen belőle, már profi módon kell cselekedni. A ma embere részt akar venni, élményt akar szerezni, ismerkedni akar, benne akar lenni a dolgokban. Emiatt a települések egyik fontos turistacsalogató eszköze, egyben a helyi lakosság összefogásának lényeges módszere a rendezvények szervezése. Tehát a cél mindig kettős, ugyanis ahol jól érzi magát az ott lakó, oda szívesen megy az idegen is.

A rendezvényszervezés egy szakma: tervezéssel, költségekkel, bizonytalansággal, kreativitással teli tevékenység, amit szakemberek művelnek, akiket szinte „beszippant” ez a tevékenység. Nagy a rizikó, mert egy rosszul sikerült esemény hatása sokáig és messze gyűrűzik, de ugyanez érvényes a jól összetett és eredményes eseményekre.

A települések ad hoc rendezvényei ritkábban sikerülnek jól, mint a precízen megtervezettek, de a legjobbak azok, amelyeket a lakosság, vagy a lakosok egy csoportja magáénak érez. És leginkább akkor érzi magáénak, ha köze van hozzá az embereknek vagy a településnek. Van benne egy „ez a miénk, ezek vagyunk mi” érzés. Az életre kelő legendák, a megelevenedő helyi történelem, az ott születettek alkotásai mindig vonzerőt jelentenek.

A rendezvények helyszínét természetesen az esemény jellegéhez és a várható létszámhoz kell igazítani. Az utóbbi időkben a minél különlegesebb, egyedibb helyszínek a nyerők, ahol maga a környezet is élményt nyújt (például belvárosi futóversenyek, koncertek bányákban, stb.). A helyszín kiválasztásában lehetünk merészek, különösen a Z generáció szereti az újdonságokat. És ők azok, akik benne vannak minden játékban, amit a felvezető marketing során bevethetünk, használják a korszerű technológiát, és szívesen együttműködnek egy-egy részlet kimunkálásában.

A rendezvényszervezés fontos alapszabálya, hogy nem lehet megspórolni a biztonság érdekében tett lépéseket, esetleg költségeket. És mindig legyen egy B terv, ha valami közbejön (időjárás változás, szereplő kiesése, késés, stb.).

A rendezvényt szervezők csapatmunkában dolgoznak, a sok mozaikból áll majd össze az esemény. Az csak jó, ha örömmel teszik dolgukat, de ne felejtsük el, hogy a rendezvény a résztvevőknek, a vendégeknek szól. Persze az sem baj, ha a szervezők is jól érzik magukat…"

Dr. Faragó Hilda


Vissza

hírlevél

Név:*
E-mail cím:*
Az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom: Igen

Partnereink

Kapcsolat

mail  marketing@marketing.hu

phone  +3630 297 2139, +3620 245 8796

place  1142 Budapest, Kassai utca 71.